אדם הצית את עצמו בביהמ"ש בבאר שבע; מצבו קשה

צוות מד"א פינה גבר כבן 50 מבית משפט השלום לבית החולים סורוקה שבעיר, כשהוא מורדם ומונשם וסובל מכוויות בכל חלקי גופו. עד ראייה במקום סיפר לחדשות 13: "הוא הפך בשניות ללפיד בוער"

זמן צפייה: 01:53

גבר כבן 40, הנאשם באיומים ובהתנהגות פרועה במקום ציבורי, הצית את עצמו היום (ראשון) באולם בקומה הראשונה בבית משפט השלום בבאר שבע. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים סורוקה כשהוא מורדם ומונשם, וכשהוא סובל מכוויות בכל הגוף. הגבר שהצית את עצמו כבר פגע בעצמו בעבר במהלך דיון בבית משפט באמצעות סכין. עו"ד עידו פורת, שעמד בסמוך לאולם וראה את המקרה, סיפר לחדשות 13: "עמדתי בדיוק להיכנס פנימה, כשהוא נכנס פנימה ספוג כולו בחומר דליק. לאחר מכן האיש הצית את עצמו והפך בתוך שניות ללפיד בוער".

עד ראייה נוסף שהמתין לדיונו מחוץ לאולם שהתרחש האירוע, איסמעיל אלעוברה, סיפר לחדשות 13: "מישהו יצא צורח שיש אדם ששרף את עצמו. כשנכנסתי לא היה אף אחד, כולם ברחו מהאש. ניסיתי לכבות את השריפה בעזרת כיסא כי לא היה שום דבר אחר. אחר כך נכנסו שני אנשים שניסו לכבות את האש בעזרת שמיכות, ואז הגיע אדם עם מטף. אנשי הביטחון באו מאוחר, כמעט שבע דקות לאחר שהשריפה פרצה".

עו"ד עפרה סיבוני, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את האדם שהצית עצמו, מסרה לחדשות 13: "אני עדיין לא מעכלת את האירוע הקשה. ומאחלת לו החלמה מהירה. אני רוצה להודות ולהביע את הערכתי לחברי עו"ד ליאור כהן ולאנשים שהיו באולם , התעשתו והגישו לאיש עזרה שאני מקווה שתצליח את חייו".

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע במד"א מאיר לסרי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 שוכב בהכרה כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו ואנשים במקום מכבים את האש שאחזה בבגדיו עם מטף. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במצב קשה לבית החולים".

זירת האירוע שבו אדם הצית את עצמו בב''ש
זירת האירוע שבו אדם הצית את עצמו בב''ש | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שריפות ענק באוסטרליה: 3 בני אדם נהרגו; אלפים פונו מבתיהם

שריפה פרצה באזור עפולה – תושבים פונו מבתיהם לזמן קצר

התחזית: בהיר עד מעונן חלקית; חשש לאובך ולהתפשטות שריפות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20191110-1244' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2umn9lx5' duration='10'']

בתחקיר הנהלת בתי המשפט ייבדק האם המאבטחים הריחו את בקבוק הפלסטיק איתו נכנס האדם שהצית את עצמו ובתוכו הדלק, שכן על פי הנהלים כל נוזל חייב להיבדק.

האדם שהצית את עצמו הגיע היום לבית המשפט בבאר שבע לאחר שהואשם שבחודש אפריל שבשנה שעברה ביצע פגיעה שלא כדין בגופה של פקידת הקבלה בקופת חולים.  על פי כתב האישו, "הוא דפק מספר פעמים על השולחן ואמר: "אראה לך מה זה". לאחר מכן, זרק את הדפים שהחזיק בידו והוסיף: "תקראי לאבטחה ותראי מה יהיה פה".

זירת האירוע שבו אדם הצית את עצמו בב''ש
זירת האירוע שבו אדם הצית את עצמו בב''ש | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר, נכה קטוע רגל הצית עצמו סמוך לגן הפעמון בירושלים. צוות מגן דוד אדום פינה אותו במצב קשה לבית החולים. המשטרה פתחה בבירור נסיבות האירוע.