שריפות ענק באוסטרליה: 3 בני אדם נהרגו; אלפים פונו מבתיהם

האש בוערת ביותר ממאה מוקדים בניו סאות' וויילס, אזור מאוכלס במיוחד ביבשת, וכן בקווינסלנד. השריפה משמידה יערות ענק, ומשבשת את החיים ביישובים באזור. "תנאי מזג האוויר קשים מאוד"

זמן צפייה: 00:26

שריפות ענק מתחוללות בדרום מזרח אוסטרליה ביותר ממאה מוקדים, כך הודיע היום (ראשון) ראש ממשלה סקוט מוריסון. "תנאי מזג האוויר המסתמנים קשים, וגרועים יותר מאלה שהיו ביום שישי. השריפות עלולות להגיע עד לאזורים מאוכלסים יותר כמו סידני", הסביר שיין פיצסימונס, אחראי כיבוי אש באזורים עירוניים בניו סאות' וויילס, האזור המאוכלס במדינה שבו פרצו רוב השריפות.

השריפות, שבוערות זה היום החמישי, גרמו למותן של שלושה בני אדם. כמו כן, שבעה אנשים נחשבים נעדרים ואלפים פונו מבתיהם בניו סאות וויילס וקווינסלנד. בדבריו ציין מוריסון כי יותר מאלף לוחמי אש פועלים לכיבוי שריפות הענק, כמו כן מאות מתנדבים שמסייעים למפונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שריפה פרצה באזור עפולה – תושבים פונו מבתיהם לזמן קצר

קליפורניה: מוזיאון רייגן ניצל משריפה – הודות לעדר עיזים רעב

טרגדיה בפקיסטן: לפחות 73 בני אדם נהרגו בשריפה ברכבת נוסעים

שריפות ענק באוסטרליה
שריפות ענק באוסטרליה | צילום: החדשות 13

בקווינסלנד, אלפי משפחות בילו את הלילה במרכזי פינוי. במקביל, מומחי מזג אוויר התכנסו על מנת להעריך האם בטוח לאפשר לאזרחים לשוב לבתיהם. מומחי שריפות בניו סאות וויילס הודיעו כי יותר מ-150 בתים נהרסו כליל כתוצאה מהאש. כמו כן, על פי ההערכות, מחצית מאוכלוסיית דובי הקואלה באזורי השריפה איבדו את חייהם.

שריפות ענק באוסטרליה
שריפות ענק באוסטרליה | צילום: החדשות 13

בשבת נרשם במדינה מזג אוויר קריר יותר, אך קיים חשש שהחום הגבוה ששורר באזורים אלה, כמו גם הלחות הנמוכה והרוחות החזקות הצפויות לנשוב בימים הקרובים יובילו להבערה מחודשת של השריפות. החשש הוא שגורמי כיבוי האש יתקשו לכבות את הדליקות הללו. "תחת תנאים אלה, השריפות יתפשטו במהירות ויסכנו חיים ובתים", אמר פיצסימונס.

"התחזית, של טמפרטורות גבוהות במיוחד לעונה וכמות משקעים נמוכה באופן יחסי עשויה לגרום לשריפות דומות בתקופה הקרובה", הוסיף פיצסימונס בדבריו לסוכנות הידיעות רויטרס.