קליפורניה: מוזיאון רייגן ניצל משריפה - הודות לעדר עיזים רעב

היוזמה שהגו מנהלי המוסד ההיסטורי לזכר הנשיא האמריקני לשעבר התבררה כהצלחה: מאות עיזים נשכרו לפנות את השטח מצמחייה דליקה, וסייעו לכבאים למנוע את התפשטות האש - באמצעות אכילת העשבים

שריפת יער בסונומה, קליפורניה
שריפת יער בסונומה, קליפורניה | צילום: רויטרס

עדר של 500 עיזים סייע להציל את מוזיאון וספריית רונלד רייגן בקליפורניה באמצעות אכילת העשב סביב המבנה. העיזים שנשכרו למטרה זו, דיללו משמעותית את העשבייה הדליקה בגבעות שבאזור הספרייה ומנעו את התפשטות האש לכיוונה.

לדברי מליסה גילר, דוברת הספרייה, הלהבות נעצרו עשרות מטרים לפני שהגיעו אל דגם המטוס "אייר פורס וואן" ואל חלק מחומת ברלין שמוצגים במקום. "אחד הכבאים אמר לנו כי הם מאמינים שדילול העשב באזור הקל על עבודתם", אמרה גילר. "העשבייה הייתה מספיק רחוקה מהספרייה, כי העיזים אכלו את כולה".

עוד בחדשות 13:

דקה אחר דקה: הרגעים שלאחר הרצח בחניון ברמלה • תיעוד בלעדי

טרגדיה בפקיסטן: לפחות 73 בני אדם נהרגו בשריפה ברכבת נוסעים

צבוע כחול-לבן ובעל מערכות קשר מוצפנות: מטוס ראש הממשלה נחשף

כבאים פועלים לכיבוי שריפת הענק בדרום קליפורניה
כבאים פועלים לכיבוי שריפת הענק בדרום קליפורניה | צילום: רויטרס

בשל הסכנה הגבוהה משריפות באזור המתחם לזכרו של הנשיא הרפובליקני לשעבר, שכרה החברה שמפעילה את המקום מאות עיזים במטרה לפנות את השטח מהסבך הדליק שגדל בו. העיזים אוכלות כמויות גדולות של עשב שוטה וצמחייה פולשת שנוטה להידלק בקלות ועלולה להיות מסוכנת במקרים של שריפות.

העיזים הרעבות הספיקו לפנות שטח של כחמישה דונמים מצמחייה, שהסיכוי שיידלק היה גבוה. "כל הלהבות באזור שככו, כל מה שנותר עכשיו זה גבעות חרוכות", אמרה גילר. "אנו מרגישים שהגרוע מכל מאחורינו וספריית רייגן ניצלה".

עשרות אלפי דונמים עלו באש ומאות אלפים פונו מבתיהם בעקבות שריפות הענק המשתוללות בשבוע האחרון בקליפורניה. מושל המדינה, גאווין ניוסם, הכריז ביום שני על מצב חירום בעקבות שריפת הענק שזכתה לשם "קינקייד", שמתלקחת בשל הרוחות העזות המנשבות באזור סנומה שבמדינה. בכיר בחברת החשמל PG&E, שיזמה הפסקת חשמל ענקיות במדינה, אמר ביום שבת: "אנו עושים את המיטב על מנת לעבור את המצב הקשה. גרמנו להפסקת החשמל על מנת להבטיח את שלום הציבור".

שריפת יער בסונומה, קליפורניה
שריפת יער בסונומה, קליפורניה | צילום: רויטרס

כ-180 אלף תושבים פונו מבתיהם בצפון המדינה. דבר שהוביל לפקקים וחסימות כבישים באזור סנטה רוזה. כמו כן, עשרות אלפי בתים נמצאים בסכנה בעקבות השריפות. 10% מהשריפה כבר נמצאת בשליטה, אך רובה נמצאת במדרון מרוחק, מה שמקשה על מאמצי הכיבוי.