"המנוע כבה": טייס שתיעד עצמו בנחיתת חירום בנגב משחזר

ביום שבת באזור טללים שברמת הנגב, מטוס קל ובו שני אנשי צוות נאלץ לנחות נחיתת חירום בלב המדבר; השניים יצאו בנס וכמעט ללא פגע. הטייס לא נלחץ: "עשיתי מה שצריך וזה הצליח"

זמן צפייה: 01:55

ביום שבת בשעות הצהריים, באזור טללים שברמת הנגב, מטוס קל ובו שני אנשי צוות נאלצו לנחות נחיתת חירום בלב המדבר. באופן נדיר, הרגע המלחיץ תועד שלב אחרי שלב - החל מהרגע שבו השניים גילו כי קיימת בעיה במנוע, ועד לרגעים לאחר שהטייס והנוסע הנוסף חילצו עצמם מהמסוק.

"יצאתי לטיסה והמנוע כבה", סיפר מייק, שהטיס את המסוק, "עשיתי ניסיונות להתנעה - ולא הניע". בשלב זה מייק חשב לנחות על הכביש, אבל זיהה כלי רכב כך ששינה את התוכנית והתכונן לנחיתת חירום בשטח המדברי התלול. "לא היה איפה לנחות אז נחתתי בתוך גיא, וזהו. נחתתי בשלום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הצעת הליכוד: נתניהו ראשון ברוטציה – אך פחות זמן מגנץ כר"מ

דיווח בארה"ב: הקונגרס יודיע על פתיחת הליך הדחת הנשיא טראמפ

חודש וחצי לאחר הפיגוע: צווי הריסה לבתי רוצחיו של דביר שורק

תיעוד נחיתת החירות בנגב
תיעוד נחיתת החירות בנגב | צילום: חדשות 13

"יש נוהל מסודר שעושים אותו", הסביר מייק שנפצע קלות במצחו, "רק צריכים לחשוב על הנוהל ולא להתבלבל. שום כלום, שום חשש. עשיתי מה שצריך וזה הצליח". ומתברר שזו אינה הפעם הראשונה שבה התמודד מייק עם סיכון שכזה. לדבריו, הוא כבר התרסק בעבר במטוס הקל מעל הכינרת, וגם אז - התקלה נוצרה בגלל בעיה במנוע. "בפעם הקודמת כבה לי המנוע, אבל גם אז הגעתי בשלום".

ולא - הכמעט תאונות שעשה מייק לא ירתיעו אותו מלשוב לקוקפיט. "כבר עכשיו אני עולה לטיסה", סיפר, "זה דבר שאני אוהב ועושה הרבה". מה שבטוח - בפעם הבאה הוא יהיה הרבה יותר זהיר. "צריך לשמור, צריך להיזהר, צריך לחשוב - והכול בסדר", סיכם.

תיעוד נחיתת החירות בנגב
תיעוד נחיתת החירות בנגב | צילום: חדשות 13