הצעת הליכוד: נתניהו ראשון ברוטציה – אך פחות זמן מגנץ כר"מ

במסגרת המאמצים לשכנע את גנץ לוותר על הווטו על נתניהו: כחול לבן קיבלה הצעה לוותר על הבכורה לראשות הממשלה, ולקבל בתמורה כהונה מורחבת שעשויה להגיע גם עד לשלוש שנים

זמן צפייה: 01:25

על אף התחושה שיש לחלקים במערכת הפוליטית כי ראש הממשלה נתניהו עושה מאמצים להביא למערכת בחירות שלישית תוך שנה, המגעים בין כחול לבן לליכוד נמשכים, ובליכוד עדיין מנסים לשכנע את גנץ לוותר על הווטו שהטיל.

אחת ההצעות שהציע הליכוד בפגישת נתניהו וגנץ אתמול (שני) וגם בפגישת צוותי המשא ומתן שהתקיימה היום, הייתה שכחול לבן יוותרו על הדרישה לעמוד ראשונים בראשות הממשלה – ובתמורה לכך יקבלו תקופת כהונה מורחבת שעשויה להגיע גם עד שלוש שנים.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס הערב למאמצים להקמת ממשלת אחדות בכינוס מפלגתו. "אני מבין שנתניהו הסכים ללכת לרוטציה. אני לא מכיר את הפרטים אבל זה מה שהנשיא מוביל", אמר. "אנחנו סומכים על נתניהו והוא מוביל את המשא ומתן מבחינתנו, אבל אנחנו גם פונים לגנץ".

עוד בחדשות 13:

שקד: "מאחלת הצלחה לנתניהו ולגנץ; דבקים באחדות גוש הימין"

המתיחה שחשפה: מקורבי נתניהו נפגשו עם הרשימה המשותפת

גנץ לחברי סיעתו: "לא נוותר על ההובלה או על השותפים הטבעיים"

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

מוקדם יותר היום, כאמור, נפגשו השר יריב לוין ויורם טורבוביץ', שעומדים בראש צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, בכפר המכביה שברמת גן. לוין אמר בפתח הפגישה כי "יש הרבה עבודה". מחר צפויים להיפגש נתניהו וגנץ פעם נוספת אצל הנשיא.

בתום הפגישה נמסר: "הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה. יורם טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים". כמו כן, לאחר הפגישה זימן השר לוין את חברי צוות המשא ומתן של גוש הימין לפגישת עדכון בשעה 16:00.

כזכור, אתמול בערב נערכה פגישה משולשת נערכה בבית הנשיא בהשתתפות ראובן (רובי) ריבלין, רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ. לאחר כשעה ורבע הנשיא יצא מהחדר, וראשי שתי המפלגות הגדולות נשארו לדון בארבע עיניים. כעבור חצי שעה נוספת, השניים סיימו את פגישתם וסיכמו שלא לפרט בשלב זה את תוכן השיחה.

יו''ר מפלגת ימינה איילת שקד בהצהרה לתקשורת
יו''ר מפלגת ימינה איילת שקד בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

יו"ר ימינה איילת שקד התייחסה הבוקר למשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן, ובהצהרה שנתנה מחוץ לביתה שבתל אביב אמרה כי "אני רוצה לאחל בהצלחה לנתניהו ולגנץ בפגישתם מחר אצל הנשיא. נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הימין על השיחות. ראשי מפלגות הימין דבקים באחדות הגוש, וסומכים על ראש הממשלה שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין. ראש הממשלה חתם על מסמך מול כל ראשי מפלגות הימין, עמד מולם והצהיר על כוונתו לדבוק בגוש - ואני מאמינה שכך יהיה".

עוד אמרה שקד: "האינטרס של המחנה הלאומי הוא ששיתוף הפעולה בין מפלגות הימין יישאר. ברור מתוצאות הבחירות שיש לבצע שילוב ידיים גם עם מפלגות השמאל - סוג של ממשלת אחדות. אף אחד לא רוצה לדרדר את המדינה לבחירות בפעם השלישית. אני חושבת שצריך לכבד את כל החלקים בעם ולנסות להכיל אחד את השני גם עם הדעות השונות. ברור שזו ממשלה שבה הימין לא יוכל ליישם את המדיניות שלו כפי שציפינו, אבל אלה התוצאות ואיתן צריך לחיות".