התחביב המסוכן של הצוללן שריאתו הצילה את נחמה ריבלין

יאיר חלבלי נהרג בתאונה שהתרחשה במהלך צלילה חופשית, שבה יורדים למצולות ללא בלוני חמצן. משפחתו תרמה את איבריו. "ההחלטה לתרום הייתה טבעית - הוא הציל שמונה נפשות"

זמן צפייה: 13:10

לפני כשבועיים וחצי ריאתו של יאיר חלבלי בן ה-19 הושתלה בגופה של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין. יאיר מת כתוצאה מתאונת צלילה כאשר ביצע צלילה חופשית – ספורט אתגרי שבו המשתתפים יורדים אל המצולות ללא בלוני חמצן. איש לא יודע מה קרה ליאיר באותם רגעים במים, ההשערה היא שמדובר בתסמונת עילפון מים רדודים – נפילה בלחץ החמצן ברקמות הגוף, הנגרמת מהעלייה המהירה אל פני המים.

שקד שחר, חברו של חלבלי שהצטרף אליו ביום הצלילה – היה האחרון שראה אותו בין החיים. כשחלבלי נכנס למים, חיכה לו שחר על החוף. "אמרתי לו 'שעה-שעתיים אתה חוזר, אנחנו כבר צריכים לחזור הביתה. אני מתגייס ביום שני", שיחזר חברו. "נתתי לו חיבוק והוא נכנס למים. נשארתי על החוף וקראתי ספר, אחרי שעה וחצי שמעתי מתוך המים צעקות של צוללנים".

עוד בחדשות 13:

בחירות 2019: השבוע של נתניהו וגנץ - בין משמרת לוושינגטון

מבדיקת מחשבו של זדורוב עולה: "לא חיפש סנאף או מאמרים אלימים"

הקטל בכבישים: שתי נשים כבנות 70 נהרגו בתאונת דרכים בגליל

יאיר חלבלי
יאיר חלבלי | צילום: חדשות 13

"כל פארק, כל מקום עם דשא או עם מים, ים, אוויר – זה הדבר שהוא הכי אהב", סיפר אחיו ניסאי. לאחר תאונת הצלילה שכב יאיר מחוסר הכרה בבית החולים במשך שלושה ימים. לאחר מותו החליטה המשפחה לתרום את איבריו. שמונה בני אדם זכו לתרומה מיאיר – בהם, כאמור, אשת הנשיא נחמה ריבלין, בגופה הושתלה אחת מריאותיו. "ההחלטה הייתה מאוד טבעית", סיפרה אחותו עמית. "לתת את האור ואת העוצמות שהיו ביאיר. שמונה נפשות ניצלו. זה מספק נחמה קטנה".