תיעוד מצמרר: כך הסבירה דיאנה רז איך לזהות בן זוג אלים

בעקבות מקרה הרצח של מיכל סלה, וחודשים לפני שנרצחה, דיאנה פרסמה סרטון בפייסבוק שבו הסבירה כיצד ניתן לזהות את נורות האזהרה מפני מערכת יחסים אלימה. "אדבר על כך גם אם קשה לי" • בלעדי

זמן צפייה: 05:14

פרשת הרצח של דיאנה רז: לפני חודשים אחדים בלבד העלתה דיאנה, שהייתה יועצת זוגיות, סרטון לדף הפייסבוק שלה - ובו עצות, שנועדו לאתר סימנים מעידים לכך שבן הזוג הוא גבר אלים. "יש לי צמרמורת - אבל אדבר על כך גם אם קשה לי", אמרה לעוקבות שלה.

"לייב ממש מיוחד בעקבות הסיקור של הרצח של מיכל סלה שבו אנחנו בעצם נעלה את הסימנים שאפשר לזהות כבר בהתחלה", אמרה דיאנה לעוקבות שלה בפתח הסרטון. "גם קשרים שהם לא בריאים, קשרים שהם עם אלימות מילולית, אלימות כלכלית, זה דבר שאת לא אמורה להיות שם".

דיאנה רז, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה
דיאנה רז, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה | צילום: חדשות 13

דיאנה צילמה את הסרטון הזה כדי להזהיר את המתאמנות שלה מפני קשר אלים בלי לדעת שהיא תהיה קורבן של קשר כזה. כל מילה שנאמרת בסרטון נשמעת בדיעבד כמו נבואה. דיאנה הסבירה כי "לא צריך להגיע לסיטואציה אלימה כדי להבין שאת נמצאת באלימות - הרבה מאוד מצבים, מרבית מהמצבים שמגיעים בסוף לאלימות, בעיקר פיזית, אלה מצבים שעוד הנורות דלקו שם הרבה בתחילת הקשר".

המתאמנות בקורס הזוגיות של דיאנה לא מעכלות איך האישה שהקרינה זוגיות יציבה עם בעלה, כזאת שהן שאבו ממנה השראה, בסופו של דבר נרצחה על ידו. "איך דיאנה רז, זו שאני בחרתי בה לאמן אותי, האישה שראיתי בה השראה שלי למשפחתיות, לזוגיות, היא זו שנרצחה? לראות את דיאנה כבר לא איתי? אז מי תהיה כאן לעזור לי?", תהתה מרסל אפרת כהן, שהתאמנה אצל דיאנה.