כך נראתה השבת תחת סגר מהודק; ממחר - שינוי בפריסת המחסומים

חרף החמרת ההגבלות וברקע מזג האוויר הנעים, אנשים רבים גדשו את רחובות תל אביב. המשטרה פיזרה התקהלויות ומסיבות ברחבי הארץ, ובכבישים נצפתה תנועה דלילה יחסית. "לא מרגיש כמו סגר בכלל"

זמן צפייה: 03:24

הסגר המהודק נכנס לתוקפו בתחילת סוף השבוע - ובמהלך היום (שבת) ניכרו אותותיו במידה משתנה ברחבי הארץ. מזג האוויר הנעים גרם לאנשים רבים לצאת החוצה, והטיילת בתל אביב, למשל, הייתה גדושה בני אדם - חלקם לשם ביצוע ספורט.

"לא מרגיש כמו סגר בכלל, יש פה המון אנשים", סיפר אדי, שיצא לבצע פעילות גופנית בטיילת. "אין תחושה של דוחות, יש פה מחסום אבל לא משהו שנראה מרתיע. אני עובד בענף ביטוחי הרכב, עבודה חיונית, יוצא כל יום, אבל חשוב לצאת מהבית בשבת ולנשום אוויר".

עוד בחדשות 13:

מסיבה בווילה בראשל"צ, חתונה בטייבה: ההפרות הראשונות של הסגר

האטרקציה הלוהטת החדשה של הצעירים: לחכות שעות בתור לחיסון

בפעם השלישית: מדינת ישראל נכנסה לסגר כללי

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2101091657' autoplay='0' credit='' desc='אדי, בטיילת בתל אביב' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1610204170/ozhwcu_r8nucw.jpg' kid='1_tszg77j6' kid='1_tszg77j6' duration='66'']

עוד הוסיף אדי: "אני חושב שסיטואציה כזאת, שאני הולך לבד באוויר הפתוח, זה לא פוגע באף אחד. אני משתדל להקפיד אבל בסיטואציה כזאת אני לא רואה את עצמי פוגע או נפגע".

במהלך היום נרשמה אכיפה מוגברת של כוחות משטרה, ומאות מחסומים נפרסו ברחבי הארץ. בניגוד לסגר הראשון, הפעם אין חסימות הרמטיות ויותר מחסומים "מדלגים". התנועה בכבישים נראתה דלילה באופן יחסי במהלך היום.

ניצב משנה שלומי שגיא, קצין אג"ם תל אביב, סיפר: "תפסנו מסיבות בעיקר בתוך הדירות, קיבלנו דיווחים ופיזרנו את ההתקהלויות. בשוק לוינסקי ראינו יותר מדי התקהלויות והחרמנו כיסאות. אנחנו לא מתעסקים עם אותו בודד שהולך ברחוב, איך הוא עוטה את המסכה. מתעסקים בהתקהלויות, מסיבות, במחסומים. מחר יהיו פקקים ועומסים וצריך לקחת את זה בחשבון".

ישראל תחת סגר
ישראל תחת סגר | צילום: imagedrone

בתוך כך, הוחלט כי פריסת המחסומים תשתנה החל ממחר בבוקר, ותפעל במתכונת מדורגת של הצבת המחסומים במהלך היום. זאת, על פי המשטרה, במטרה להפחית בעומסי התנועה ולהקטין פגיעה בשגרת החיים ככל שניתן, בעיקר בשעות הבוקר והערב.

הצבת 25 מחסומי הבוקר תחל מהשעה 9:00. ב-15:30 יוסרו המחסומים עד השעה 18:00 לערך, ולאחר מכן ייפרסו בשנית עד הלילה. זאת על מנת לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ושהותרו לפעול, ובחזרה לביתם. ניידות ואופנועי אגף התנועה, ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים, ללא קשר לפריסת המחסומים.