התרסקות המטוס באתיופיה: זוהתה גופתו של ההרוג הישראלי השני

כחודש לאחר שזוהו והובאו לקבורה שרידי ההרוג שמעון ראם באסון, הובאה גם גופתו של אברהם מצליח. "מתנדבי זק"א עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס"

זמן צפייה: 00:21

שרידי גופתו של אברהם מצליח, אחד משני ההרוגים בהתרסקות מטוס "אתיופיאן איירלנס" ב-10.3.19, זוהו היום (רביעי) בזירת האסון על ידי מתנדבים של זק"א, לאחר כחצי שנה של פעולות חיפוש מתמשכות. זאת, כחודש לאחר שזוהו והובאו לקבורה שרידי גופתו של ההרוג הנוסף באסון, שמעון ראם.

לאחר הידיעה על מציאת הגופה אמר יו"ר זק"א, יהודה משי זהב: "מתנדבי זק"א עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס, עם הגעת הבשורה שאותרו מתוך השרידים שאספנו גם שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, בנוסף לזיהוי לפני כחודש של שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, יודעים אנו שהשלמנו את המלאכה והקלנו בכך על המשפחות השכולות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בדיקת הקופסה השחורה: דמיון בין מקרה המטוס האתיופי והאינדונזי

חקירת ההתרסקות באתיופיה: "הטייסים פעלו כשורה – הבעיה בתוכנה"

ארה"ב: זוהתה תקלה חדשה בדגם המטוס שהתרסק באתיופיה

זירת התאונה באתיופיה
זירת התאונה באתיופיה | צילום: רויטרס

"כשיצאנו למשימה, הבטחנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שנביא למנוחת עולמים ולקבר ישראל את שתי גופות הישראלים ז"ל, ובסייעתא דשמיא רבה עמדנו במשימת הקודש למרות המרחק הרב והתנאים הקשים".

כזכור, ב-10.3.19 מטוס נוסעים של חברת "אתיופיאן איירליינס" התרסק ליד העיר דברה זית באתיופיה בעת שעשה את דרכו מנמל התעופה הבין-לאומי באדיס אבבה לקניה. הטיסה המריאה בשעה 08:38 והקשר איתו נותק ב-08:44. על המטוס היו שמונה אנשי צוות ו-149 נוסעים, בהם שני ישראלים - כולם נהרגו בהתרסקות.

אתיופיאן איירליינס
אתיופיאן איירליינס | צילום: רויטרס

ממצאי החקירה הראשונית, קבעו כי המראת המטוס הייתה תקינה, וכי הטייסים פעלו לפי הפרוטוקול - אך לא הצליחו להשתלט על המטוס. עוד עלה מהחקירה כי בזמן שחרטום המטוס צלל כלפי מטה, טייסיו לא ניסו לייצב אותו אלקטרונית לפני שהחלו בביצוע צעדי החירום של בואינג, שכוללים את ניתוק החשמל למייצב האחורי, כך על פי המקורות.

אחד מהגורמים ציין כי הטייסים ניסו להגביה חזרה את חרטום המטוס באופן ידני, אך לאחר שהחזירו את החשמל למייצב, הופעלה מערכת ה-MCAS, מערכת ייצוב שייחודית לדגמי בואינג. הטייסים איבדו שליטה על המטוס והוא התרסק. ממצאים נוספים מהחקירה יפורסמו בהמשך היום על ידי משרד התחבורה האתיופי.