בנותיה של הגננת שמתה מקורונה מבקשות: "תשמרו על ההנחיות"

בנותיה של שלווה זלפריינד טוענות שהיא הופקרה על ידי משרד החינוך, משום שעל אף שסבלה ממחלות רקע - נאלצה להמשיך וללכת לגן. מנגד, הורי הילדים טוענים: היא בכלל לא נדבקה מהילדים

זמן צפייה: 03:04

עשרות רבות של קרובים ומכרים ליוו אמש (שבת) למנוחות את שלווה זלפריינד בת ה-64, ככל הנראה הגננת הראשונה בישראל שנפטרה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. "היא כבר הייתה במצב ממש טוב", סיפרה גיטי סגל, בתה של שלווה. שלווה, שהקדישה את כל חייה לילדים, הותירה אחריה ארבע בנות ושני בנים, עשרות נכדים ועוד מאות ילדים שגידלה וחינכה ב-47 השנים שבהן הייתה גננת.

ההודעה ששלחה בקבוצת הורי הגן שבועיים לפני מותה, שם סיפרה שככל הנראה נדבקה מאחד הילדים בגן משום שההורים לא נזהרו ושלחו ילדים שהיו אמורים להיות בבידוד, עוררה סערה לאחר פרסומה בסוף השבוע. כעת, ההורים של ילדי הגן שנפגעו מההאשמות מגיבים לטענות. "כנראה מקור ההדבקה היה בכלל לא בגן, היה בחגיגה משפחתית שהיא הייתה בה", טען שי אבו, אביה של אחת הילדות בגן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחר: הקבינט הכלכלי ידון באופן חלוקת המענקים לציבור

ועדת הקורונה דורשת: פתיחת חופי ים בסופ"ש, מתווה לחדרי כושר

העימות בממשלה: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין בלי האחדות"

שלווה זלפריינד
שלווה זלפריינד | צילום: חדשות 13

בזמן שהגננות שעבדו איתה התבקשו לא לדבר עם התקשורת, השאלה שנשאלת היא מדוע אישה עם מחלות רקע נותרה ללא מענה ממשרד החינוך ונאלצה להגיע מדי יום לעבודה בגן הילדים ולסכן את עצמה.

בנותיה, שאביהן נהרג בתאונת דרכים לפני כשש שנים, וכעת איבדו גם את אימן בנסיבות טרגיות ניצלו את ההזדמנות למילות פרידה אחרונות ועוד מסר אחד לכולם: "אני רוצה שיצא מכאן באמת מסר לא של אשמה. מסר לאנשים, תשמרו על הכללים. תשמרו על ההנחיות. אל תחשבו, 'לי זה לא יקרה'".