באולמות האירועים מתקשים להתמודד עם בהלת הקורונה: "הנזק גדול"

תעשיית החתונות ממשיכה לספוג מכה קשה בגלל התפשטות הנגיף כאשר יותר ויותר זוגות דוחים את האירוע מחשש להידבקות. בעלי האולמות דיווחו על הפסד של כ-200 מיליון שקלים. "כל האירועים בסכנה"

זמן צפייה: 02:42

נגיף הקורונה: תעשיית החתונות ממשיכה לספוג מכה קשה בגלל התפשטות הנגיף. יותר ויותר זוגות דוחים את החתונה בשל החשש מהידבקות, ובעלי האולמות דיווחו על הפסד של קרוב ל-200 מיליון שקלים. בזה אחר זה, כבר קרוב לשבועיים מתבטלים ברחבי הארץ מאות אירועים, הופעות וכנסים שהשאירו אולמות ריקים ושובל של הפסדים על הרצפה. בניסיון להציל את מה שנשאר מעונת האביב, מפיקי האירועים מתגמשים עד הקצה. חוץ מעמדות לחיטוי הידיים הם מסכימים לוותר למשל, על מספר המנות המינימלי שנקבע בהזמנה המקורית.

מעין כאהן, מנכ"ל "עדן גן האירועים", אמר כי "אנחנו מאוד-מאוד מתחשבים, מאוד מרגיעים. נדאג באמת, גם אם יבואו פחות, לעשות את ההתאמות. זה ברור שאנחנו, כמו כל המשק, נצטרך לספוג פה נזקים גדולים. אתמול קיימו מפיקי האירועים ובעלי האולמות כינוס חירום בתל אביב.

לכתבות נוספות בנושא:

רה"מ: שוקלים לחייב בבידוד כל ישראלי שחוזר מחו"ל – נחליט מחר

זינוק במספר נדבקי הקורונה בישראל: אובחנו 15 נשאים נוספים

"נתניהו במגעים עם פנס לקראת הוראת בידוד אפשרית לשבים מארה"ב"

גן אירועים ריק
גן אירועים ריק | צילום: חדשות 13

עופר שטרית, יו"ר חברת "כפיים", אמר כי "כל הטקסים, כל האירועים, כולם עומדים כרגע בסכנה והנזק הוא גדול". לפי האומדנים שהציגו מארגני הכנס, היקף הביטולים עד אחרי פורים עומד על כ-180 מיליון שקלים עם פוטנציאל להפסד של עוד 800 מיליון, כולל בפסח ויום העצמאות.

לפי חישובי האמרגנים, המשבר יפגע בעקיפין בפרנסה של יותר מ-100,000 עובדים ובכל זאת, לפחות בינתיים, באוצר מסרבים להציע פיצוי. עם זאת, בגני האירועים העדיפו גם היום להסתכל קדימה, למרות החששות מביטולים ואולי בהשראת ההבטחות של נתניהו להקל על עסקים קטנים.