"נתניהו במגעים עם פנס לקראת הוראת בידוד אפשרית לשבים מארה"ב"

גורם בכיר מסר לחדשות 13 כי ראש הממשלה שוחח עם סגן הנשיא שאחראי על ההתמודדות עם הקורונה, וכי טרם הוחלט אם להחיל את ההוראה באופן גורף – או רק על המדינות שבהן הנגיף התפרץ

זמן צפייה: 02:13

נגיף הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בימים האחרונים עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, האחראי על התמודדות התפרצות הקורונה במדינה, ודן עמו באפשרות שישראל תורה על בידוד ביתי לשבים מארצות הברית. כך אמר היום (ראשון) גורם ישראלי בכיר לחדשות 13.

לאחר זמן קצר, לשכת נתניהו אישרה את הפרסום בחדשות 13 ומסרה כי: "ראש הממשלה וסגן הנשיא סיכמו שבשעות הקרובות יתקיימו שיחות המשך בין הצוות הישראלי להתמודדות עם נגיף הקורונה לצוות האמריקני, בהשתתפות מתאמת הטיפול בנגיף הקורונה בבית הלבן ד"ר דברה בירקס. השיחות יתקיימו במטרה לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי בנושא נגיף הקורונה וכן ידונו בהתמודדות המשותפת עם אתגרי הנגיף".

בשעה זו מתקיימים דיונים בנושא הרחבת חובת הבידוד, והגורם הבכיר מסר כי טרם הוחלט אם להחיל את ההוראה באופן גורף – או רק על המדינות שבהן התפרץ הנגיף.

עוד בחדשות 13:

אפקט הקורונה בבורסה בת"א: המדדים המובילים בירידות חדות

איטליה נאבקת בקורונה: 16 מיליון אזרחי הצפון נכנסים להסגר

החמרה נוספת במצבו של נהג האוטובוס שנדבק בקורונה

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

בד בבד, בצה"ל ביטלו כניסת הורים לכל הטקסים בצה"ל, בין היתר מסעות כומתה, וסיומי קורסים והכשרות וכן אסרו ביקורי הורים בבסיסים.

בשעות הלילה דווח בארצות הברית כי אדם ששהה בכנס שבו השתתפו הנשיא דונלד טראמפ וסגנו פנס אובחן כחולה נגיף הקורונה. הכנס, אשר התקיים ב-29 בפברואר בוושינגטון, היה כנס של הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית (CPAC), ועל פי הדיווחים - הנדבק נחשף לווירוס עוד לפני האירוע.

מארגני הטקס טענו כי החולה לא בא במגע עם הנשיא או סגנו, וכי הוא לא לקח חלק באירוע שהתקיים באולם המרכזי של הוועידה. מהבית הלבן נמסר: "הרופא של הנשיא והשירות החשאי של ארה"ב עבדו בשיתוף פעולה כדי להבטיח שכל אמצעי הזהירות ננקטו במטרה לשמור על המשפחה הראשונה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רויטרס (ארכיון)

בתוך כך, המדדים המובילים בבורסה בתל אביב חוו הבוקר ירידות חדות. לכן, פתיחת שבוע המסחר נדחתה בכמה דקות. מדד תל אביב 35 ירד ב-5.76%, תל אביב 125 ב-6.44%. כמו כן, מדד תל אביב בנקים ירד ב-7.8% ותל אביב נפט וגז צנח ב-14.67%.

נוסף על כך, אל על הודיעה לבורסה כי בחברה צופים ירידה של עד 160 מיליון דולרים בהכנסות בשל התפשטות המחלה. להערכת החברה, הירידה צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה, לאחר ש פנתה למשרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל ומנהלת עמו שיחות בנושא.