הורי הילדים ששהו אצל המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות: "אין צדק"

כחודש וחצי לאחר ששוחררה כוכבית היצקלמז ממעצר בית, פרסמו שתי אמהות לפעוטות שנפגעו ממנה פוסטים הקוראים להענישה: "היא חשודה ב-13 מקרים שונים - זה לא מספיק כדי להשאיר אותה במעצר?"

זמן צפייה: 00:33

כחודש וחצי לאחר ששוחררה כוכבית היצקלמז ממעצר בית, פרסמו היום (שלישי) שתי אמהות לפעוטות שנפגעו ממנה פוסטים המביעים ביקורת וכעס על כך שטרם הוגש נגדה כתב אישום. "כוכבית נמצאת היום בביתה, אפילו לא במעצר בית". כתבה שלומית אסרף, אחת האמהות שהגישו תלונה על התעללות בילדיהם נגד היצקלמז. "לצערי לא כל מערכת המשפט בישראל שואפת לעשיית צדק, כי היא קורסת מעומס עבודה ומנסה לקדם סגירת תיקים ולא את עשיית הצדק".

לטענתה, המטפלת החשודה ב-13 מקרים שונים של פגיעה בתינוקות, הייתה "בכל מדינה אחרת כבר מאחורי סורג ובריח". אסרף הלינה על כך שכלל לא הייתה התייחסות לנושא בשתי מערכות הבחירות האחרונות: "עצוב שבמדינה שלנו יש כל כך הרבה מקרים דומים והמדינה לא מקדמת שום חוק להגנה על חסרי הישע. בשתי מערכות בחירות לא טרחו אפילו להעלות הבטחה על דל שפתיהם. הענישה למתעללים היא בדיחה ומעודדת המשך התעללות".

פולינה זסלבצ'יק, שבתה הייתה במשך חודשיים בפעוטון של היצקלמז, כתבה גם היא פוסט שבו הביעה כעס על ההליך המשפטי שלא הוביל עד כה לכתב אישום. "יש כרגע 13 תלונות נגד כוכבית, אבל נכון להיום התיק עדיין בחקירה ואין כתב אישום. היא אפילו לא במעצר בית".

בהמשך הפוסט יצאה זסלבצ'יק בקריאה לפעול כדי למנוע מקרים נוספים בעתיד. "אני פוחדת ש-13 תלונות זה לא מספיק כדי להעמיד לדין את כוכבית ובעוד כמה שנים, כשאף אחד כבר לא יזכור שהיה פעם מקרה שהיא הייתה מעורבת בו, היא תפתח משפחתון חדש וילדים נוספים ייפגעו".

לפני כחודשיים וחצי נחשף בחדשות 13 כי היצ'קלמז טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה היצקלמז בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.

כוכבית היצקלמז בבית המשפט
כוכבית היצקלמז בבית המשפט | צילום: חדשות 13

במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. שלומית אסרף אמרה בזמנו: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".