"לשנות את התעשייה": לראשונה בישראל, נערך כנס לנשים בענף הרכב

בכנס "CARיריסטיות" השתתפו מכונאיות רכב, נציגים מיבואניות הרכב בישראל וחיילות במערך השירות הטכני בצה"ל. הכנס נוסד במטרה לעורר את השיח בתחום ולשנות את התפיסות המגדריות בו

זמן צפייה: 01:06

לראשונה בישראל, נערך כנס "CARיריסטיות" לנשים בענף הרכב בהובלת ארגון מומנטום. הכנס נערך אתמול (חמישי) בבית ציוני אמריקה ואליו הגיעו מכונאיות רכב, נציגים מיבואניות הרכב בישראל וחיילות במערך השירות הטכני בצה"ל. הכנס נוסד במטרה לעורר את השיח בקרב הנשים והמעסיקים בתחום ולשנות את התפיסות המגדריות והמוטעות על התפקידים ''הגבריים'' בתעשיית הרכב.

את הכנס הובילה חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, ולצורך הארגון, הוקמה וועדה מיוחדת של נשים מובילות מהתחום שזיהו את הצמתים המרכזיים, בהן נשים בעלות פוטנציאל הנתקלות בחסמים שמונעים מהן להשתלב הלימודים ובעבודה בתחום. בין הנשים המובילות שלקחו חלק בוועדת ההיגוי לכנס הן: תאיר איפרגן, מנהלת מה"ט, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית - מה"ט ,משרד העבודה, סא"ל אסנת לוי, מנהלת תכנית "מקצוע לחיים", חיל הטכנולוגיה והאחזקה, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, מנהלת מכללת הנדסאים באריאל , רינה קומני, מנהלת המכללה הטכנולוגית רופין וסיגל עוז, מנכ"לית "גלגלים", זירת המסחר האינטרנטית הגדולה בישראל בעולם הרכב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נגע בשמיים: האקרובט שחצה הר געש פעיל על חבל מתוח – בשידור חי

להגנה בפני הקורונה: השירים שאפשר לתזמן איתם שטיפת ידיים

מחר: "מיכל הקטנה" משיבה לביקורת הציבורית עליה

חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, אמרה כי "נשים מהוות כ-30 אחוזים מכלל הלומדים בלימודי הנדסאות בישראל כאשר בענף הרכב, אך בפועל, יש ייצוג נשי של פחות מאחוז במקצועות הטיפול והאחזקה של הרכב. בזכות הטרנספורמציה הטכנולוגית שמתרחשת בתעשיית הרכב, אנו ניצבות בפני הזדמנויות חדשות לשנות את התעשייה ולעצב אותה שתתאים גם לנשים, הגיע הזמן שניפגש  לראשונה לשיח פתוח על התעשייה שלנו ועל הסוגיות שחייבות להשתנות".

עוד הוסיפה אליאס: "הטכנולוגית העתידית תיצור הזדמנויות חדשניות בתחום ה'קאר טק' ובייחוד לנשים שנמנעו עד כה מעבודה במוסכים המסורתיים. מדובר בתחילת מגמה בה נשים משתלבות ביתר קלות בענף הרכב, כאשר נפתחות משרות נוספות העוסקות באבחון וטיפול ברכבים המשוכללים. למעשה, התאמה לתפקידים העתידיים לא תדרוש רק יכולות טכניות גבוהות  אלא גם יכולות טכנולוגיות. הטכנולוגיות החדשות והמשוכללות יחייבו כוח אדם עם יכולות אנליטיות, אנגלית ברמה גבוהה והשכלה מתאימה. בכך, מדובר בפרופיל שמתאים לשני המינים, ופותח בפני הנשים דלת נוספת להשתלבות בענף".