נגע בשמיים: האקרובט שחצה הר געש פעיל על חבל מתוח - בשידור חי

ניק וולנדה, נצר למשפחת לוליינים, כבש עוד שיא והפך לאדם הראשון בעולם שצועד מרחק של כ-550 מטרים מעל הר הגעש מסאיה שבניקרגואה, לעיני מיליונים. "זה היה כל מה שציפיתי שזה יהיה"

זמן צפייה: 02:12

בגובה של כ-550 מטרים מעל לבה רותחת ניק וולנדה עשה זאת שוב והפך אתמול (חמישי) לאדם הראשון בעולם שחצה הר געש פעיל על חבל מתוח. בשידור חי, לעיני מיליוני צופים, צעד וולנדה, אקרובט ותיק, במשך 31 דקות ו-23 שניות בדיוק מעל הר הגעש מסאיה, אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בניקרגואה.

וולנדה סיפר כי "זה היה כל מה שציפיתי שזה יהיה, בהחלט כל מה שהתכוננתי לקראתו, אבל הרוחות היו בלתי צפויות, כפי שידענו שיהיו". הגובה הרב לא היה האתגר היחיד שאיתו וולנדה התמודד. בשל הגזים הרבים שנפלטים מלועו של הר הגעש הוא נאלץ להרכיב משקפי מגן ומסכה מיוחדת. גם לאשתו, הרנדירה, אקרובטית בעצמה, היה תפקיד באירוע המותח הזה, היא נתנה מופע חימום של תרגילי יוגה בין שמים וארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מחר: "מיכל הקטנה" משיבה לביקורת הציבורית עליה

להגנה בפני הקורונה: השירים שאפשר לתזמן איתם שטיפת ידיים

בשבת: כך הפכו בני הנוער לקהל מטרה לסיגריות אלקטרוניות

ניק וולנדה, חצה הר געש פעיל על חבל מתוח
ניק וולנדה, חצה הר געש פעיל על חבל מתוח | צילום: חדשות 13

הצעידה מעל הר הגעש שבניקרגואה הייתה ארוכה והגבוהה ביותר של וולנדה בן ה-41 והיא מצטרפת לשורה ארוכה של צעידות באתרים המפורסמים ביותר בעולם. בחודש יוני האחרון וולנדה חצה במקביל לאחותו ליהנה, גם היא אקרובטית, את כיכר טיימס שבניו יורק, גם כן בשידור חי.

בשנת 2012 היה וולנדה הראשון שחצה את מפלי הניאגרה, לאחר מכן את הגראנד קניון ובשנת 2014 צעד בין שני גורדי שחקים בשיקגו כשממחטה מכסה את עיניו. וולנדה הוא נצר למשפחת לוליינים ואקרובטים. סבו קארל נהרג במהלך צעידה על חבל בין שני בניינים בפוארטו ריקו בשנת 1978. החיידק המשפחתי הזה לא צפוי לחלוף, לפחות לא בזמן הקרוב וניק וולנדה כנראה כבר מתכנן את האתגר הבא שיהיה.