בדרך לאומן: מאות חסידי ברסלב נתקעו בנמלי תעופה ברחבי העולם

רבים שניסו להגיע לעיר האוקראינית בטיסות קונקשן עוכבו בנמלי התעופה בטורקיה, בקייב ובמקומות נוספים, אך שוחררו לאחר מספר שעות • תיעוד: חסידים מתעמתים עם המשטרה המקומית באומן

זמן צפייה: 02:40

הלילה בחצות אמורים היו להיסגר שערי הגבול לאומן, אבל מאות הנוסעים שמיהרו לעלות על טיסות שונות כדי להגיע לפני הסגירה מצאו את עצמם מעוכבים בנמלי התעופה בלי לדעת היכן יעשו את השבת. חלק מהחסידים עוכבו, ולאחר כמה שעות שוחררו. קבוצה של כ-250 חסידים נתקעו לשבת באיסטנבול. שליח חב"ד בעיר ורב הקהילה מנדי חיטריק דואג להם לצורכי השבת. קבוצות נוספות נתקעו בשדות תעופה שונים באירופה וחב"ד נחלצה לסייע גם להם.

הטיסה האחרונה שיצאה מישראל לפנות בוקר הייתה היחידה שהמריאה לאחר ערב של ביטולי טיסות לאוקראינה. חלק מהחסידים החליטו לנסות להגיע לאומן דרך טיסות "קונקשן". עם זאת, יש כאלו שנשארו בארץ. לדברי אחד מהם, "אנחנו כרגע התבשרנו שהטיסה התבטלה ורק דבר אחד אני רוצה - אין מצב שאנחנו לרבנו לא מגיעים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: החסידים שהצליחו להסתנן לאומן – בצפיפות וללא מסכות

אלפים מחו נגד הממשלה בת"א: "מנותקים, נמאסתם"; כבישים נחסמו

מ"מ המפכ"ל על הטענות לאלימות המשטרה: "יש שיח הגובל בהסתה"

תיעוד: חסידי ברסלב מתעמתים עם המשטרה המקומית באומן

הבוקר הספיקו להגיע לאומן אחרוני החסידים שעזבו את ישראל מוקדם יותר. אך גם כשהגיעו ליעד, הם לא זכו לקבלת פנים חמה מצד המקומיים, שהתעמתו איתם. בחסידות ברסלב לא מרימים ידיים - לאחר שאיימו בהודעה רשמית כי לא יצביעו לראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכיו נתניהו מיהר אתמול להעביר מסר כי ידאג למתווה.

למרות ההבטחה, חסידי ברסלב מתכננים להגיע במוצאי שבת למעון ראש הממשלה בירושלים, ולהפגין תחת הכותרת "ביבי נגד רבי נחמן מברסלב". "אנחנו נגיע לרבנו בכל דרך שתהיה, גם אם זה דרך הים, דרך האוויר או דרך היבשה", טען אחד החסידים.

חסידי ברסלב
חסידי ברסלב | צילום: חדשות 13