"רד למטה - אהרוג אותך": נהג מכונית תקף נהג אוטובוס • תיעוד

צעיר שנהג ברכב פרטי טען כי נהג האוטובוס חתך אותו. הוא עקף את כלי הרכב, חסם את הנתיב, נכנס לאוטובוס והכה את הנהג. במחאה ועד עובדי אגד השבית הבוקר את פעילות קו 68 בירושלים

זמן צפייה: 02:34

צעיר שנהג ברכב פרטי בירושלים וטען כי אוטובוס חתך אותו בכביש, תקף שלשום (שלישי) את הנהג וצעק לו "בוא רד למטה - אני אהרוג אותך". הצעיר עקף את האוטובוס, קו 68, חסם את נתיב הנסיעה, נכנס לכלי הרכב והכה את הנהג.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-0503201147' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם נהג האוטובוס שהותקף' kid='1_cuexjqnw' duration='90'']

נהג האוטובוס, אמר לחדשות 13: "בעלייה היה רכב מימין, לא נתן לי לקח ימינה לנתיב הימני. כשעברתי את הרמזור הוא חסם אותי עם האוטו שלו. הוא ירד, התחיל לצעוק. שאלתי אותו מה קרה? הוא אמר 'זרקת אותי מהנתיב'. בחור שני שהיה איתו פתח את דלת הנוסעים התחיל לקלל לצעוק ולהרים יד. כשקמתי מהכסא ורציתי לצלם אתו, הוא גנב את הטלפון, ופגע עם דלת הנהג ברגל שלי. היו גם נוסעים שניסו לצלם והוא התחיל לצעוק עליהם ולקלל אותם. מדובר בבחור צעיר בן 17-16".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שנוסע מת: "ספינת קורונה" עוגנת מחוץ לסן פרנסיסקו

תאונה קטלנית ליד עכו: נהג בן 55 נהרג מפגיעת משאית

צה"ל הרס בתי שני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בדולב

בעקבות התקיפה, הסתדרות וועד עובדי אגד השבית הבוקר את פעילות קו אוטובוס מספר 68 בירושלים. "אנו מזועזעים מהסרטון, ואף יותר מכך, מודאגים מההתדרדרות הבלתי פוסקת באלימות כלפי נהגי התחבורה הציבורית בישראל", אמר דובר אגד רון רטנר. "לאחרונה מסתמנת מגמה מדאיגה ביותר של עלייה באלימות בחברה הישראלית בכלל ונגד נהגים בפרט ואין כמעט יום בו לא מתאחדים אירועי אלימות מילוליים ופיזיים נגד נהגי החברה ברחבי הארץ".

תקיפת נהג אוטובוס בירושלים
תקיפת נהג אוטובוס בירושלים | צילום: חדשות 13

"הגיע הזמן שמשטרת ישראל ורשויות האכיפה יפסיקו להקל ראש במקרים חמורים שכאלה ויחלו להעניש ביד קשה חוליגנים ופורעי חוק שמרשים לעצמם לנהוג בחוסר כבוד ובאלימות כלפי נהגים מכל חברה שהיא" המשיך רטנר. "נהגי התחבורה הציבורית בישראל משרתים את הציבור הרחב מדי יום ביומו והגיעה העת כי המדינה תכיר בהם כעובדי ציבור ותעניש את אותם עבריינים שפוגעים בנהגים באותו אופן מחמיר בו המדינה מענישה עבריינים הפוגעים בעובדי ציבור. הסרטון האמור, כמו סרטונים נוספים שהציפו לאחרונה את התקשורת ואת הרשתות החברתיות, הינו בבחינת קריאת השכמה למדינה - להתעורר ולפעול לפני שיהיה מאוחר מדי".

לפני כחודש וחצי תועד גבר בקו 190 של אגד כשהוא תוקף את נהג האוטובוס ומקלל את הנוסעים. בתום התקרית נמלט התוקף, והמשטרה ביקשה את עזרת הציבור באיתורו. כמה ימים לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-part-2001301744' autoplay='0' credit='' desc='אדם שתועד מכה נהג אוטובוס ונמלט - הסגיר את עצמו למשטרה' kid='1_7u3fc8x0' duration='339'']

ערן יוספן שנסע באוטובוס שחזר ל"חדשות" עם יעקב אילון את התקרית. "חזרתי מדיון בבית משפט מראשון לציון", סיפר. "בירידה לאיילון צפון עלה הבחור, התחיל לקלל נמרצות את הנהג ולאיים על נוסעים באוטובוס. במשך חמש-שש דקות הוא גידף ואיים. זאת, לטענתו, בגלל שבשעות הבוקר הנהג לא עצר לו בתחנה מסוימת. הנהג לא הבין מה הוא רוצה".