הגרסה הצמחונית: אסף גרניט פותח מסעדה חדשה ומסקרנת בירושלים

עם מסעדות מצליחות בלונדון ובפריז, השפים מקבוצת "מחניודה" עושים את זה שוב, מטר מהמקום שבו הכול התחיל, אבל הפעם - ללא בשר ודגים. "אם אתה מסתכל על זה כהגבלה, אז האוכל לא יצא טוב"

זמן צפייה: 03:44

עם מסעדות מצליחות בלונדון ובפריז, אסף גרניט מסתער עכשיו על היעד הבא ומשיק עם שותפו אורי נבון את "צמח" - מסעדה צמחונית חדשה בירושלים. המסעדה החדשה כולה צמחונית, בלי בשר או דגים – והכול קורה מטר מהמקום שבו הכול התחיל, בסמטאות השוק של ירושלים.

צמחוני זה לא עוד סוג מטבח. הוא טעון באידיאולוגיה, גם דעות קדומות, ולמסעדה כזאת חשוב להבהיר שהיא לא מציעה ארוחת תוספות אלא ארוחות שלמות ומשביעות פשוט ללא רכיבים מן החי. "אם אתה מסתכל על הדבר הזה כהגבלה, אז האוכל לא יצא טוב. אם אתה מסתכל על זה כסל של חומרי גלם ושואל מה האוכל הכי טוב שאני יכול להוציא ממנו – אז יצא אוכל מדהים", הסביר גרניט.

לכתבות נוספות בנושא >> 

עדיף מחלומות במגירה: הטבחים שפותחים מסעדה – למרות הקשיים

חבריו של דין שנהרג במעלית חזרו למסעדה שהקים: "נמשיך את דרכו"

לאחר שנת הפסקה: מלך הקבב מנצרת חוזר למטבח – עם מסעדה חדשה

שיפוד אננס מסעדת ''צמח''
שיפוד אננס מסעדת ''צמח'' | צילום: חדשות 13

הפנים במטבח גם כן מוכרות לכם – שף אסף סרי מגיע משני העולמות של גרניט: הוא החל את דרכו במחניודה והגיח באודישן בלתי נשכח לעונה במשחקי השף. ערכי המותג "מחנהיהודה" נשארים גם במסעדה החדשה. למרות שהיא צמחונית, לא תהיה לה תעודת כשרות, ומצד שני למרות שאינה כשרה מבחינת הרבנות - היא לא תעבוד בשבת.

ועכשיו, רשת המסעדות המצליחה שמחזיקה נציגויות בפריז ובלונדון, מקימה מסעדה נוספת, וסביר להניח שלא האחרונה שלה, בפינת הרחובות הקטנים שיודעים להצמיח עסקים גדולים.