אסף גרניט מבשל לצוותי הרפואה ומבקר את הממשלה: "מחפש מנהיג"

השף החל ביוזמת תרומה - לצאת עם "פוד טראק" לבתי החולים בכל הארץ, ולהאכיל ולשמח את הצוותים הרפואיים. אולם, יש לו בטן מלאה על התנהלות הממשלה במשבר: "הקטסטרופה האמיתית מחכה לנו"

זמן צפייה: 05:35

גם המסעדות של השף אסף גרניט, מבכירי אנשי הקולינריה בישראל, סגורות בימים אלה בעקבות הנחיות משרד הבריאות. הוא וצוותו יצאו לבשל לצוותי הרפואה שנמצאים בחזית הקורונה. המרכיבים לארוחה הם תרומה. העובדים שהכינו הכול בכלל נמצאים בחופשה ללא תשלום ולא יראו מהיום הזה שקל. המסעדות סגורות ומדובר ביוזמת תרומה של גרניט לצאת עם "פוד טראק", משאית מיוחדת, לבתי החולים בכל הארץ, מסע שמטרתו להאכיל ולשמח את הצוותים הרפואיים.

עם זאת, לשף יש בטן מלאה על המצב במדינה. "סגרנו את המדינה, לקחנו את הגישה המחמירה לטובת הבריאות. האם היא הייתה נכונה או לא? נדע בעוד שנה. עכשיו להחלטה הזאת יש השלכות. מישהו צריך לקבל החלטות. איפה אתם? איפה המנהיגות? מנכ"ל משרד האוצר, משבע בבוקר כשאתה מתעורר, מה אתה עושה? למה אתה לא עומד מולי, מול האזרח, ומספר לי מה אתה עומד לעשות? אני מחפש מנהיג", הסביר גרניט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח: הסרת המגבלות עלולה לגרום ל-6,000 מונשמים בישראל עד יולי

היועמ"ש: חשד להדלפות מישיבות הממשלה – אשקול חקירה פלילית

פומפאו בירך על ממשלת נתניהו-גנץ: "הסיפוח – החלטה של ישראל"

אסף גרניט
אסף גרניט | צילום: חדשות 13

גרניט לא מדבר כאן רק על העסקים שלו ועל 300 העובדים שלו שבחופשה ללא תשלום. "הקטסטרופה האמיתית מחכה לנו. אנשים יתחילו לשרוף את עצמם בכיכרות. זה מה שיקרה. הכמויות של ההתאבדויות, של אלימות במשפחה, של עסקים שיקרסו ואנשים יגיעו לרחובות", הדגיש השף. "למה לא מזרימים כסף למשק עכשיו?". את המסעדות שבבעלותו של גרניט בלונדון ובפאריס הקורונה סגרה בדיוק כמו בישראל, אבל שם המדינה העבירה למעסיק את הכסף שישלם בעצמו לעובדים.

גרניט סיפר כי את התרומות, מחומרי הגלם להכנת המנות ועד המשאית השיג בקלות, כי בכל הקשור לעזרה הדדית וגיוס העם קל למצוא לב פתוח, אוזן קשבת וידיים תורמות. הבעיה מבחינתו היא בכל הקשור לניהול מלמעלה, הניהול הכלכלי של משבר הקורונה.