דוח: הסרת המגבלות עלולה לגרום ל-6,000 מונשמים בישראל עד יולי

ברקע דרישת בנט להחזיר את המשק ומוסדות החינוך לפעילות לאחר יום העצמאות, מכון גרטנר הזהיר מפני חזרה לקצב ההדבקה הקודם • סקר חדשות 13: כ-70% מהציבור די מרוצים מניהול המשבר של נתניהו

זמן צפייה: 02:02

מגפת הקורונה: דוח של מכון גרטנר, שמייעץ למשרד הבריאות בהתמודדות עם הנגיף, מזהיר כי הסרת המגבלות עלולה להוביל ל-6,000 ישראלים מונשמים עד חודש יולי - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. בד בבד, מניין המתים מקורונה עלה ל-189. מספר הנדבקים טיפס ל-14,498 - בהם 106 מונשמים.

על פי המכון, כשהמשק יחזור לפעילות מלאה, במקרה שמקדם ההדבקה יעמוד על כ-1.2 בני אדם, כפי שהיה לפני ההסגר, ואם לא יבוצע בידוד מהיר של הנדבקים והחולים, כאמור, תהיה התפרצות נוספת של הווירוס שעלולה להוביל להשלכות קשות. יש לציין כי מקדם ההדבקה כעת עומד על פחות מ-1. עם זאת, גורמים ממשלתיים מתחו ביקורת על התנהלות משרד הבריאות בזמן משבר הקורונה, ולפיהם המשרד כשל בהבנת מספרי המאושפזים בבתי החולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מנכ"ל משרד האוצר: אנחנו עובדים עכשיו – והמורים בבית

רה"מ למשפחות השכולות: השנה נתייחד עם זכר יקירנו בדרכים שונות

אושר הסגר ביום העצמאות; התנועה תוגבל ביום הזיכרון וברמדאן

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2020422210' autoplay='0' credit='' desc='סקר חדשות 13: כ-70% מהציבור די מרוצים מניהול המשבר של נתניהו' kid='1_31domeei' duration='55'']

זאת ברקע המכתב ששלח שר הביטחון נפתלי בנט לשרים, שבו ביקש להביא לאישור הממשלה מודל חלופי ליציאה מההסגר, לפיו המשק ומוסדות החינוך יוחזרו לפעילות מלאה רק לאחר יום העצמאות. במכתב כתב השר כי "הגישה הנוכחית, אשר בתחילה הייתה נכונה, גורמת כעת הרבה יותר נזק מתועלת לאזרחי ישראל. אנחנו חייבים לבצע שיוני דרמטי בטיפול שלנו במגפה". כמו כן, ביקש בנט להרחיב ולייעל את מערך הבדיקות לקורונה.

בתוך כך, מסקר חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס עולה הערב כי כמעט 70% מהנשאלים די מרוצים מניהול משבר הקורונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד 34% מרוצים ורק 32% אינם מרוצים. ביחס לבנט, 28% מהעונים מרוצים מהתנהלותו, 39% די מרוצים ו-29% בלבד כלל לא מרוצים. ביחס לשר הבריאות יעקב ליצמן רוב גדול, 67% לא מרוצים מהתנהלותו, בעוד 19% אחוזים די מרוצים ורק 13% מרוצים.

קורונה בתל אביב
קורונה בתל אביב | צילום: רויטרס

במקביל, בשבוע האחרון נגיף הקורונה התפרץ בעיר נתיבות, כאשר היו שם 35 חולים בלבד, וכעת 76 מהתושבים נדבקו. כמו כן, אחד מכל חמישה מהתושבים שנדבקו נמצא חיובי לווירוס - הנתון הגובה בארץ. מקור ההתפרצות הוא שמונה משפחות חרדיות שנדבקו וסרבו להתפנות למלוניות קורונה. על כן, נשקלת האפשרות להטיל סגר על השכונות החרדיות בעיר.