אסון הכדור הפורח: "צעקו לו לקפוץ, הוא אמר שהוא מחזיק מעמד"

נמשכת החקירה סביב השאלה מה היו הנסיבות שהובילו למותו של יוגב כהן בן ה-29 שעבד כחצי שנה בחברה להטסת כדורים פורחים ונפל הבוקר אל מותו מגובה. בעלי החברה סיפר: "הוא היה מלח הארץ"

זמן צפייה: 04:04

"אנחנו לא יודעים למה הוא נתלה על הסל". כך אומר הבוקר אלמוג אמיר, הבעלים של חברת הטסת הכדורים הפורחים, לאחר האסון שבו נהרג אחד מעובדיו, יוגב כהן בן ה-29, כשנפל מגובה רב על מכונית ונהרג בכביש 60 בעמק יזרעאל.

אמיר עודכן בשעת בוקר מוקדמת על האירוע ומיהר להגיע לזירה. "אני בתחום 20 שנה ואנחנו בהלם", סיפר בזירת האירוע. "ישנם שלושה אנשי צוות וטייס והיו 13 נוסעים כשהכדור הפורח יכול להכיל עד 20 איש. התפקיד של היוגב היה בין היתר לסייע בניפוח הבלון ולעזור לטייס להמריא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד נגד לפיד: "תיוג של ציבור כמתנקשי הדמוקרטיה – עוול נוראי"

תקרית חמורה: 8 חיילים נפצעו בקטטה בחדר אוכל במוצב

רעידת אדמה באזור איי יוון הורגשה גם בישראל

כהן הוא תושב קיבוץ יזרעאל ומהמועצה האזורית גלבוע נמסר כי "זהו יום עצוב וקשה. תושבי המועצה ועובדיה מחבקים ומחזקים את משפחת כהן ואת כל קיבוץ יזרעאל, בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה".

החקירה עודנה נמשכת ואמיר עדיין לא יודע מדוע כהן נתלה מחוץ לסל. "הוא נתלה על הסל על החלקים התחתונים, שזה לא קורה אף פעם. הוא החליט שהוא עושה את זה. הטייס לא שם לב והכדור כבר היה בגובה של בערך 10 מטר. צעקו לו מלמטה לקפוץ, אבל הוא אמר שהוא מחזיק מעמד", הוא סיפר.

"הטייס החליט להנמיך, אבל היו קווי מתח והוא לא היה יכול", הסביר אמיר. "באיזשהו שלב הוא לא החזיק מעמד ונפל. הוא נהרג מהנפילה ולא מהדריסה. אנחנו לא יודעים למה הוא נתלה על הסל. אני מעריך שהוא נפל מגובה של בערך 50-40 מטר".

על יוגב סיפר בעלי החברה: "הוא עובד אצלי כחצי שנה. לא פעם ראשונה שלו על הסל. הוא היה בחור מדהים. מלח הארץ. הוא היה בחור חזק ואיתן".