שקד נגד לפיד: "תיוג של ציבור כמתנקשי הדמוקרטיה - עוול נוראי"

שרת הפנים ביקרה את דבריו של שר החוץ אמש במליאה שאמר כי "ההסתה היום דומה להסתה אז", וכתבה: "פשוט התכווצתי". על ח"כ פינטו הוסיפה: "שמחה שהיא מחקה את הציוץ"

זמן צפייה: 04:32

שרת הפנים איילת שקד כתבה הבוקר (שלישי) בפייסבוק תגובה לדברים שנאמרו אמש בטקס האזכרה לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. שר החוץ יאיר לפיד אמר אמש במליאה כי "ההסתה היום דומה להסתה אז", שקד הגיבה כי "התכווצתי לשמע הנאומים, התיוג של ציבור שלם הוא עוול נוראי".

"מודה שהייתי צריכה כמה נשימות", כתבה שקד על הדברים. "לא רציתי להוסיף להתגוששות המיותרת. פשוט התכווצתי לשמע הנאומים. התיוג של ציבור מצביעים גדול - כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה - הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון הכדור הפורח: "צעקו לו לקפוץ, הוא אמר שהוא מחזיק מעמד"

תקרית חמורה: 8 חיילים נפצעו בקטטה בחדר אוכל במוצב

רעידת אדמה באזור איי יוון הורגשה גם בישראל

יאיר לפיד בטקס האזכרה ליצחק רבין בכנסת
יאיר לפיד בטקס האזכרה ליצחק רבין בכנסת | צילום: ערוץ כנסת

"תיוג שכזה", המשיכה השרה בביקורת, "מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם - זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה 'טובים' מול 'רעים'. יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני. ההסתה הפרועה בתקופה האחרונה חייבת להיפסק. אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן".

שקד גם התייחסה לציוץ של חברת הכנסת ממפלגתה, שירלי פינטו שכתבה, ולאחר מכן מחקה, כי "נתניהו לא עזב את המרפסת, היה ונשאר מסית". שרת הפנים כתבה כי "הציוץ של חברתי ח"כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ".

כזכור, לפיד אמר אמש בטקס הזיכרון ליצחק רבין במליאה כי "לאומנים קיצוניים הם לא פטריוטים. לאומנות קיצונית היא לא אהבת הארץ, היא נסיון לסחיטה באיומים", המשיך שר החוץ. "על זה היו הבחירות. זוהי החלוקה בין הקואליציה לאופוזיציה. לא שמאל וימין - אלה שמאמינים בדמוקרטיה מול אלה שנמאס להם מהדמוקרטיה. אלה שרוצים לאחד את העם, מול אלה שרוצים לפרק אותו".