המזרח התיכון נחצה - הפלסטינים שוב פספסו את הרכבת • פרשנות

הסכם השלום שנחתם עם ישראל מפצל את האזור לשני כוחות, שימשיכו להתכתש באופן שישפיע גם על י-ם. האמירויות ובחריין החליטו להימלט מהלחץ האיראני והביאו לתסכול רב בקרב הפלסטינים

זמן צפייה: 01:30

ההסכם שנחתם אמש (רביעי) בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין מסמל למעשה את הפיצול של המזרח התיכון לשני כוחות - שימשיכו להתכתש באופן שישפיע גם על ישראל.

בחריין ואיחוד האמירויות לא רצו להיכנע ללחץ מצד איראן, שהצליחה להשתלט על ארבע מדינות במשך העשור האחרון, ולכן החליטו להגיע לברית הגנה. הצעד הוביל לתסכול רב אצל הפלסטינים - ששוב, פספסו את הרכבת.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"מחויבות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלס'": ההסכם עם האמירויות

הסלמה בדרום: 13 רקטות שוגרו לעוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה

בזמן הטקס: מטח רקטות לעבר אשקלון ואשדוד; גבר נפצע בינוני-קשה

הסכם השלום עם בחריין ואיחוד האמיריות
הסכם השלום עם בחריין ואיחוד האמיריות

בתגובה להסכם, חמאס ירה מטח רקטות לעבר ישראל בזמן הטקס וגם אחריו, וההנהגה הפלסטינית גינתה את המדינות הערביות על המהלך. זה למעשה הסיפור העצוב של הפלסטינים, והתסכול שלהם יוצא מידי חמאס ברצועה וגם בגדה.

כאמור, אמש, בזמן הטקס בבית הלבן, שתי רקטות שוגרו לעבר אשקלון ואשדוד - לראשונה מאז הפסקת האש בין ישראל לחמאס שהושגה לפני יותר משבועיים. גבר בן 62 נפצע בינוני עד קשה מרסיסים בפלג גופו העליון כתוצאה מנפילת רקטה במרכז מסחרי באשדוד. נוסף אליו נפצעו מרסיסים ארבעה בני אדם במצב קל. הפצועים פונו לבית החולים אסותא בעיר. כמו כן, שמונה בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. מדובר צה"ל נמסר כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל - כיפת ברזל יירטה שיגור אחד.

בהמשך הלילה, 13 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף. לפי הודעה דובר צה"ל, שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בגוף כתוצאה מהירי.