לאחר מות מורסי: מהפכת האחים המוסלמים תסתיים סופית • פרשנות

בקהיר חוששים ממהומות בעקבות מותו של הנשיא לשעבר, אך גם במידה ויפרצו - א-סיסי צפוי להכיל אותן ולמעשה להביא לסופה של השפעת התנועה הסונית • האחים המוסלמים: "מותו של מורסי - רצח"

זמן צפייה: 01:26

משרד הפנים המצרי הודיע הערב (שני) על העלאת הכוננות במדינה מחשש למהומות של תנועת "האחים המוסלמים". זאת, לאחר מותו של נשיא המדינה לשעבר מוחמד מורסי בגיל 67, שהתמוטט במהלך דיון בבית המשפט שבו נתבע בגין קשריו עם גורמים בקטאר, שמטרתם לבצע הפיכה נגד האינטרס המצרי.

מורסי, איש "האחים המוסלמים", שוחרר מהכלא במהלך מהפכת 2011 והומלך על ידי התנועה - אך בהמשך סולק מתפקידו על ידי נשיא המדינה הנוכחי עבד אל-פתאח א-סיסי. על כן, במצרים מכירים היטב את המהומות של התנועה הסונית.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי מת בבית המשפט

הבית הלבן החליט: ישראל לא תוזמן לוועידת בחריין

השר ארדן: "אונס בת ה-7 חייב להיחקר כאירוע לאומני"

מוחמד מורסי נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

כעת, החשש הוא שבעקבות מותו, יוצתו שוב המהומות. אולם, הנשיא א-סיסי צפוי לבלום אותן. הסיבה המרכזית לכך היא שא-סיסי כמעט וביטל את התנועה, כאשר הכניס לכלא את רוב בכיריה. לכן, גם אם יתלקחו מהומות א-סיסי יצליח להכיל אותן - וכך הוא מדכא את ניסיון המהפכה הבא עוד לפני שהחל.

בתוך כך, מוקדם יותר פרסמה תנועת "האחים המוסלמים" הצהרה שבה נכתב כי מותו של מורסי הוא רצח ממדרגה ראשונה, וקראו לעם המצרי להתאסף לרגל הלוויה המונית של נשיא המדינה לשעבר וכן לאזרחים מצרים להתאסף סביב שגרירויות המדינה ברחבי העולם כאות הזדהות. כמו כן, "אמנסטי אינטרנשיונל", הארגון הבין-לאומי הפועל לקידום זכויות אדם, קרא לחקור בשקיפות את מותו של מורסי.