השר ארדן: "אונס בת ה-7 חייב להיחקר כאירוע לאומני"

השר לביטחון הפנים קרא לשב"כ לחקור את אונס הילדה בבנימין ואמר כי "אין ספק שהנאשם ואלו שסייעו לו ניזונו גם מההסתה והשנאה שהם סופגים ברשות הפלסטינית מדי יום"

זמן צפייה: 02:12

אונס בת השבע בבנימין: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הערב (שני) לאונס המחריד של הילדה בת השבע ואמר כי "האירוע המחריד הזה חייב להיחקר גם כאירוע לאומני". בנוסף, קרא ארדן לשב"כ לחקור את המקרה וטען כי "אין ספק שהנאשם ואלו שסייעו לו ניזונו גם מההסתה והשנאה שהם סופגים בררשות הפלסטינית מדי יום". הדברים נאמרו בטקס ההתייחדות עם זכרם של חללי משטרת ישראל במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש.

השר לביטחון הפנים המשיך ואמר: "קשה לי וקשה לכולנו שלא לחשוב על האירוע שבוצע היום שבו ילדה בת שבע נפלה קורבן למעשה מחריד, מעשה בלתי אנושי ובלתי נתפס. לא משנה מה יגיד האנס המתועב לגבי הרקע והנסיבות. עלינו לעשות הכול, את כל המאמצים, כדי להגיע למי שסייע לו".

לכתבות נוספות בנושא:

עדות בת השבע שנאנסה: "הוא הפיל אותי והכאיב לי - בכיתי המון"

מסתמן: אונס הילדה בת השבע לא נבע ממניע לאומני

אישום: פלסטיני חטף ואנס ישראלית בת 7 מביה"ס שבו עבד

השר גלעד רדן
השר גלעד ארדן

"אני פונה לגורמי השב"כ, המשטרה והפרקליטות בבקשה ובציפייה להמשיך ולהפעיל את כל אמצעי החקירה כדי לבדוק אם האנס הנתעב היה פועל כך גם אם היה מדובר חלילה בילדה פלסטינית. זהו מעשה בזוי ונחות של חיות אדם וחובתנו לבדוק עד הסוף גם את כיוון החקירה הלאומני ולמצוא אם היה מי שסייע למעשה הנורא הזה. כתב האישום הזה מטלטל ומחייב בעיניי להמשיך את החקירה עד תום".

מעדות הילדה בת השבע שפורסמה הערב עולה כי היא הובלה על ידי מחמוד קטוסה, אב לילדים בן 47 מהכפר דיר קדיס - לבניין סמוך לבית ספרה, שם אנס אותה באכזריות כשאנשים נוספים אוחזים בה. "הוא הפיל אותי בדרך על הרצפה, הכאיב לי - ואני בכיתי המון. בדירה היו עוד אנשים שכל הזמן צחקו. בדירה הוא הרביץ לי, הוא נגע בי. אמרתי לו שכואב לי ושאני רוצה לחזור הביתה", מסרה בת השבע.

צילום: החדשות 13

מהעדות עלה גם כי קטוסה הציע לה ממתקים וכך פיתה אותה לבוא איתו לבית של תושבת המקום, אצלה עבד באותו הזמן. לאחר המקרה, חזרה הילדה לביתה וסיפרה עליו להוריה, שתחילה חשבו לא להתלונן, אך שבועיים לאחר מכן חשפה בפניהם פרטים נוספים וקשים - וההורים החליטו להגיש תלונה במשטרה.

קוסאי קטוסה, בנו של הנאשם, לא מאמין שאביו מסוגל לבצע מחריד כזה. "יש לנו שם טוב, כל האנשים בכל הכפרים בסביבה מכירים אותנו ואת האצילות שלנו. אנחנו ידועים כמשפחה מכובדת", סיפר. בימים הקרובים צפוי להתחיל המשפט, ובמשטרה מניחים כי הרקע למעשה פלילי ולא לאומני - וכי אנשים נוספים היו מעורבים בו.

אמש כאמור, הוגש נגד קטוסה כתב אישום בגין חטיפה, תקיפה ואונס. לנאשם, שעבד בניקיון ותחזוקה בבית ספר, הייתה היכרות מוקדמת עם הנפגעת, לאחר שטיפח עמה קשר לאורך זמן ואף הביא לה ממתקים מפעם לפעם.

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

לפי כתב האישום, ביום האונס, שעל פי הערכות התרחש בין פברואר לאפריל האחרון, ביקש קטוסה מהנפגעת לבוא איתו לבית הסמוך לבית ספרה, וכשסירבה גרר אותה בכוח. בדרכם למקום הפיל את הילדה ארצה, והיא פרצה בבכי כתוצאה מכך.

מכתב האישום עולה גם כי קטוסה לא פעל לבדו אלא בסיוע גברים נוספים, שזהותם אינה ידועה לפי שעה. חבריו שהו בבית שאליו הובאה הילדה, לעגו לה, ואף אחזו ברגליה וידיה כדי למנוע ממנה להתנגד למעשים. לאחר המעשה זרק הנאשם לפח את תחתוניה של הילדה, שהיו מוכתמים בדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בתגובה למקרה כי "האונס המזעזע של ילדה קטנה מטלטל את לב כולנו. אני מבקש לחזק את המשפחה. על בתי המשפט למצות את מלוא חומרת הדין עם כל מי שאחראי למעשה הנורא הזה".

נתניהו
נתניהו | צילום: חדשות 13

קודם לכן, הגיב למקרה גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מקרה האונס של הילדה בת השבע על ידי פלסטיני גרם לי לזעזוע עמוק. זו לא פדופיליה, אלא טרור נטו, מהחמורים ביותר ששמעתי עליהם בשנים האחרונות. זה היה פיגוע מתוכנן היטב בילדה קטנה, תמימה וחסרת ישע. זהו בדיוק אחד מהמקרים שבהם לא הייתי מהסס, ודורש מבית המשפט לגזור גזר דין מוות על המחבל הנתעב. חבל שרה"מ ממשיך לטרפד את חוק עונש מוות למחבלים, למרות ההתחייבות הכתובה והפומבית שלו".