המסר של בנו של ההרוג בתאונת הדרכים - שלא יוצא לי מהראש • טור

את מה שאמר לי נועם בן ה-9 כל נהג צריך לשמוע: "אם נהגים יראו איך זה לגדול בלי אבא - הם ייזהרו יותר בכביש" • פרויקט #לוקחים_את_ההגה_לידיים ישודר הערב במהדורה המרכזית

זמן צפייה: 01:44

השבוע פגשתי את נועם בן ה-9 שאביו, בועז שטיבל, נהרג לפני שלוש שנים בתאונת דרכים. הוא אמר לי משפט שלא עוזב אותי: "אולי אם נהגים יראו איך זה בשביל ילד לגדול בלי אבא, הם ייזהרו יותר בכביש".

אני מסקרת תאונות דרכים כבר יותר משש שנים. מודה, לאורך הדרך זה נהיה לעתים שגרתי. הדיווחים מגיעים, יוצאים לזירה, מכוניות מרוסקות, בתי חולים, וחוזר חלילה. לא כל התאונות מגיעות אפילו למהדורה שלנו, אין לזה סוף. אבל בשבועיים האחרונים מהרגע שהתחלתי לעבוד על סדרת כתבות שכולה סביב הקטל הבלתי נגמר בכבישים, אני בקושי עומדת בזה. אם חשבתי שהשנים מפתחות איזושהי חסינות רגשית, אז ממש ממש לא. כל משפחה ריסקה אותי, הפנים של ההרוגים לא יוצאים מהראש, הכאב והחוסר, התחושה הבלתי נסבלת שזה כל כך, כל כך מיותר, הכל הולך איתי מבוקר עד לילה ולחלומות כבר ימים ארוכים.

עוד בחדשות 13:

שני הרוגים ושני פצועים קשה בהתנגשות משאית ורכב הסעות ברמת גן

האחים של תומר, הרוכב שנדרס למוות: "מי שנוהג – שייקח אחריות"

חודש לפני סוף השנה: 24 הרוגים בתאונות לעומת השנה שעברה

תאונת הדרכים סמוך לשפרעם שבה נהרגה אישה | צילום: דוברות מד''א

אין לי אשליות, לכתבות יש כוח אבל לא על כולם זה משפיע, לא כולם יצאו לכביש יום אחרי וינהגו אחרת, אבל לא במקרה בחרתי להתמקד הפעם בנו, הנהגים והנהגות. על כבישים מסוכנים תמיד נזעק ובצדק, על מחדלים של הרשויות גם, אבל בסוף - רוב מוחץ של התאונות נגרמות בגללנו, נהגים רגילים, שבשבריר שניה טועים, מתבלבלים, לא שמים לב, ומשנים  באותה שניה אחת חיים של אחרים וגם את של עצמם.

אז אמרתי לנועם שאת המסר שלו כל נהג צריך לשמוע, והבטחתי לו ולעצמי, שאעשה הכל כדי שהוא ילווה כמה שיותר נהגים, בכל פעם שאנחנו עולים על הכביש.

תאונת הדרכים בכביש 4, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן
תאונת הדרכים בכביש 4, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן | צילום: כב''א רמת גן

קמפיין חדשות 13: #לוקחים_את_ההגה_לידיים

ברקע נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מהם עולה כי 93% מתאונות הדרכים נגרמות על ידי הגורם האנושי – כלומר, ההתנהגות של כל אחד ואחת מאיתנו על הכביש, החלטנו בחדשות 13 לצאת בקמפיין להעלאת המודעות והורדת מספר ההרוגים השנתי, תחת ההאשטג #לוקחים_את_ההגה_לידיים.

במסגרת הקמפיין אנו קוראים לכם לשתף אותנו בסיפורים שלכם או בתיעודים שצילמתם, של הרגע שבו התנהגות מסוכנת של נהג על הכביש הייתה עלולה להסתיים בתאונה קטלנית. כתבו פוסט ברשתות החברתיות וחתמו אותו בהאשטג #לוקחיםאתההגהלידיים. אנחנו נפרסם את הסיפורים שלכם כדי להעלות את המודעות ולהיאבק בקטל בדרכים.

במקביל, החל מהערב ישודר במהדורה המרכזית פרויקט מיוחד של ליאור קינן. בפרויקט מספרים נהגים שהיו מעורבים בתאונות קשות על הגורם האנושי מאחורי הטרגדיה בכבישים.