זריף: "לא נתערב בבחירות בארצות הברית - לא משנה לנו מי ינצח"

שר החוץ האיראני טען בריאיון ל-ABC, שנערך בעת שהותו בעצרת האו"ם, כי מדינתו אינה מתערבת בעניינים פנימיים של מדינות אחרות, והוסיף כי "כל מלחמה שארה"ב תתחיל - היא לא תצליח לסיים"

זמן צפייה: 01:32

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף טען כי מדינתו לא תתערב בבחירות האמריקניות לנשיאות שיתרחשו בשנה הבאה ואמר כי "אין לנו העדפה בנוגע למי ייבחר כדי להתערב בבחירות. אנחנו לא מתערבים בעניינים פנימיים של מדינות אחרות". את הדברים אמר בריאיון לרשת ABC, שנערך בזמן ששהה בארה"ב בשל עצרת האו"ם שאירעה בניו יורק, שישודר במלואו היום (ראשון).

כמו כן, זריף האשים את ארה"ב במלחמת סייבר נגד מדינתו ואמר כי "כל מלחמה שארה"ב תתחיל - היא לא תהיה מסוגלת לסיים". הוא התייחס גם למתקפת הסייבר שמיוחסת לארה"ב וישראל שפגעה בתוכנית הגרעין האיראנית בשנת 2011 באמצעות תולעת המחשב "סטקסנט" והוסיף: "מתרחשת מלחמת סייבר שארה"ב התחילה כשהיא תקפה את מתקני הגרעין שלנו בצורה מאוד מסוכנת וחסרת אחריות, שיכלה להביא להרג של מיליוני אנשים".

לכתבות נוספות בנושא >>

כץ באו"ם: "עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר"

רוחאני: "ישראל מסייעת לדאע"ש; ארה"ב היא התומכת הראשית בטרור"

משרד החוץ האיראני: "רוחאני וטראמפ לא ייפגשו בעצרת האו"ם"

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן
מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן | צילום: רויטורס

זריף נשאל עד כמה הפגישה בין טראמפ לרוחאני הייתה קרובה להתקיים במהלך עצרת האו"ם: "הבעיה שטראמפ, על בסיס מה שאני מניח, יותר מעוניין בפגישה מאשר בתוצאותיה. בשבילנו התוצאות חשובות. לפגישה כושלת יהיו השלכות שליליות על הכלכלה שלנו".

"הנשיא טראמפ הכריז לפני האו"ם שהוא רוצה לשוחח עם איראן, אבל אז הוא אמר שאיראן מבקשת פגישה אבל הוא זה שעדיין לא הסכים", המשיך זריף. "זה לא בסיס טוב להתחלה. הוא אמר לפני עצרת האו"ם שהוא לא הולך להסיר את הסנקציות אלא רק להגביר אותן".

"אנחנו לא מבקשים מארצות הברית צדקה או סיוע, אנחנו אפילו לא מבקשים מהם לעשות עסקים או לקנות מאיתנו נפט – אלא לאפשר לאחרים לעשות מה שהם רוצים עם איראן. הנשיא למעשה מעניש מדינות אחרות".

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

שר החוץ האיראני הגיב גם למתיחות הביטחונית במפרץ. על הפלת המל"ט האמריקני אמר זריף כי "המל"ט היה בתוך השטח האווירי שלנו, לכן הגנו על עצמנו". על מעצר הספינה הבריטית אמר: "לא השתלטנו. הבריטים ביצעו פעולה פיראטית בבקשת ארצות הברית ועצרו ספינה איראנית במים בין-לאומיים. מה שאנחנו עשינו, זה הפסקנו להיות סלחנים ואמרנו למשמר החופים שלנו שהם יכולים לעצור ספינות בריטיות אם הן מפרות את החוק הבין-לאומי".

"כל מה שאנחנו עושים זה להגן על עצמנו", אמר זריף. "אנחנו לא מעוניינים במלחמה או בעימות. לא פלשו לשום מדינה למעלה מ-200 שנה, אבל כל מי שפלש אלינו הצטער שעשה זאת".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם
נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר השבוע נשיא איראן חסן רוחאני התארח בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ובריאיון שהעניק לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית, תקף את ישראל, האשים אותה כי היא עוזרת לדאע"ש וטען כי ארצות הברית היא התומכת הראשית בטרור.

נשיא הרפובליקה האסלאמית נשאל אם הוא מחשיב את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל כטרור, וענה: "אנשים שנלחמים על האדמה והחופש שלהם הם לא טרוריסטים. טרוריסטים הם אלה שעוזרים לדאע"ש – וישראל היא זאת שמטפלת בלוחמי דאע"ש שנפצעו ומנגישה נשק לארגון".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם
נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

"אתה צריך להגיע לבתי החולים בישראל ולראות איך לוחמי דאע"ש מטופלים שם", אמר רוחאני למראיין, "אתה צריך לראות את הנשקים שיש לארגון ותראה שהם ישראליים".

לטענתו, "ישראל מתקיימת על תקיפה ורמיסה של אחרים. באופן יום יומי היא שמה לעצמה כמטרה לפגוע באנשים בפלסטין ובלבנון, ולאחרונה גם בעיראק ובסוריה. זה מה שהיא עושה במשך 71 שנים, מאז שהיא נוסדה".

כמו כן, רוחאני התייחס למתיחות הגוברת עם ארצות הברית, והאשים את האמריקנים בחיזוק הטרור: "היום, לצערי, ארצות הברית היא התומכת העיקרית בטרור באזור שלנו. לכל מקום אליו ארה"ב מגיעה - הטרור גובר".