ר"מ עיראק: מבקש מארצות הברית הבהרות בקשר למכתב "הנסיגה"

אל-מהדי התייחס למסמך שקיבל ממשלו מהצבא האמריקני ואמר כי ישנו חוסר התאמה בין הגרסה הערבית והאנגלית • דיווח: בגדד רואה במכתב התחייבות אמריקנית לעזיבת המדינה ומצפה לקבל לו"ז למהלך

זמן צפייה: 02:26

ראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי התייחס הערב (שלישי) למכתב שנשלח אתמול מצבא ארצות הברית לממשלתו ובו הודיע על כוונתו לסגת מהמדינה בקרוב, ואמר כי קיים חוסר התאמה בין הגרסה הערבית והאנגלית של המכתב, ולכן מדינתו מבקשת הבהרה מארצות הברית.

בד בבד, ה"וושינגטון פוסט" דיווח הערב מפי גורמים בלשכת אל-מהדי כי ראש הממשלה רואה במסמך הצהרה אמריקנית מחייבת לנסיגה מהמדינה. זאת, חרף הכחשות הפנטגון בדבר תקפות המסמך.

הגורמים הבכירים בלשכת ראש הממשלה התייחסו להכחשת הרמטכ"ל האמריקני, שהצהיר כי מדובר בטיוטה לא חתומה שלא הייתה אמורה להתפרסם, ומסרו כי "איננו מתייחסים להצהרות שנמסרות לתקשורת - ומצפים לקבל מוושינגטון בקרוב לוח זמנים למהלך".

עוד בחדשות 13:

המכתב, הסערה וההכחשה הגורפת: האם ארה"ב תכננה לסגת מעיראק?

ר"מ עיראק: "ארה"ב אמרה לנו שישראל ביצעה חלק מהתקיפות בארצנו"

"סוף לנוכחות ארה"ב באזור": גופת סולימאני הגיעה לעיר הולדתו

כוחות אמריקניים בעיראק | צילום: רויטרס

"כמדינה, אנו מתייחסים למכתבים רשמיים שאנו מקבלים - ונפעל בהתאם למכתב זה", הוסיף אחד מהגורמים הבכירים. "ראש הממשלה עבד אל-מהדי הצהיר כי אין כל אפשרות להביא ליציבות בעיראק ללא הסגת הכוחות הזרים הנמצאים במדינה".

"מובן שהנסיגה לא תיקח ימים או שבועות, ועל כן נמשיך להיות בתיאום עם ארצות הברית - ונבקש מהם להתוות לוח זמנים לנסיגה. ניצחנו את דאע"ש, ונוכחות ארה"ב במדינה מסבכת את העניינים עוד יותר", סיכם.

התפרעויות מול שגרירות ארה''ב בבגדד
התפרעויות מול שגרירות ארה''ב בבגדד | צילום: רויטרס

אמש, כאמור, פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס מכתב ששלח הצבא האמריקני לממשלת עיראק, ובו הודיע על כוונתו לסגת מהמדינה בזמן הקרוב. המכתב עורר סערה, אך זמן קצר לאחר מכן בפנטגון הבהירו כי אין בכוונת האמריקנים לבצע את הנסיגה.

במכתב הובהר כי בכוונת ארצות הברית לעזוב את המדינה בתוך "מספר ימים עד שבועות". "מכבדים את הריבונות העיראקית", נכתב בהודעה האמריקנית.

אולם, כאמור, הרמטכ"ל האמריקני הבהיר לאחר זמן קצר כי מדובר בטיוטה שלא הייתה צריכה להישלח, ושמנוסחת לא טוב. "אין חתימה על המכתב", הוסיף הרמטכ"ל. במקביל, שר ההגנה אספר הכחיש את הדיווח: "אין לנו שום כוונה לצאת מעיראק. אני לא יודע מה מקור המכתב, אנחנו מנסים לברר, אך אין החלטה לסגת מהמדינה". הדברים נאמרו זמן קצר לאחר שבפנטגון טענו כי אינם יכולים לאשר מהימנות המכתב.