דיווח: ממשל טראמפ צפוי להודיע על נסיגת אלפי חיילים מאפגניסטן

ברשת NBC פורסם כי בשבוע הבא צפוי ממשל טראמפ להורות על נסיגתם של יותר מ-4,000 חיילים מאפגניסטן. טרם ידוע מתי יחלו הכוחות לסגת, אך ככל הנראה המהלך יתפרס על פני מספר חודשים

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ משוחח בטלפון
הנשיא האמריקני דונלד טראמפ משוחח בטלפון | צילום: רויטרס

על פי דיווח שפורסם הלילה (ראשון) ברשת NBC, בשבוע הבא צפוי ממשל טראמפ להודיע על נסיגתם של יותר מ-4,000 חיילים אמריקניים מאפגניסטן - כך מסרו בכירים בצבא האמריקני לרשת התקשורת.

לצבא האמריקני יש כיום בין 12 אלף ל-13 אלף חיילים המשרתים באפגניסטן, אולם לאחר הנסיגה צפויים להישאר במדינה בין 8,000 ל-9,000 חיילים. הבכירים לא אמרו מתי יחלו הכוחות לסגת, אך הסבירו כי מדובר בפרויקט שייערך בשלבים ויימשך כמה חודשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לפשע שנאה בארה"ב: בית כנסת בבוורלי הילס הושחת

התחזית: גשם מקומי בעיקר בדרום; חשש חמור לשיטפונות בנחלים

גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות – כמו בכל העולם המערבי"

לוחמים אמריקנים באפגניסטן
לוחמים אמריקנים באפגניסטן | צילום: רויטרס (ארכיון)

הדיווח הגיע ימים בודדים לאחר שהשליח המיוחד של אפגניסטן לשיחות הפיוס עם טליבאן אמר כי ארצות הברית לקחה "הפוגה קצרה" בשיחות, וכן ימים לאחר המתקפה שאירעה בסמוך לבסיס חיל האוויר האמריקני "באגרם", שבה נהרגו שני אפגניים ונפצעו 70 בני אדם.

לפי הפרסום, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב פרנק מקנזי, השתתף בשבוע שעבר בדיונים על הכוחות האמריקניים המוצבים במזרח התיכון. גורמים מסרו לרשת כי הדיונים כללו, בין היתר, גם דיבורים על שליחת כוחות אמריקניים נוספים לאזורים אחרים במזרח התיכון, זאת על מנת להתמודד עם האיום האיראני.

דובר כוחות ארצות הברית באפגניסטן אמר בהצהרה כי "הכוחות לא קיבלו הוראות להפחית את כמות החיילים באפגניסטן", והוסיף: "ארה"ב ממשיכה להיות מחויבת להבטיח שאפגניסטן לעולם לא תשמש כמקלט עבור טרוריסטים המאיימים על ארצות הברית או על בעלות בריתה".

חיילי צבא ארצות הברית על אדמת אפגניסטן
חיילי צבא ארצות הברית על אדמת אפגניסטן | צילום: רויטרס

כבר תקופה שהנשיא דונלד טראמפ מעודד נסיגת כוחות אמריקניים הפזורים ברחבי העולם בכלל ובאפגניסטן בפרט. כשהחל את המרוץ לנשיאות בשנת 2016, הוא הבטיח לסיים את המלחמה באפגניסטן ולצמצם את מספר הכוחות האמריקניים הפועלים מעבר לים. כמו כן, מוקדם יותר השנה הבהיר טראמפ כי בכוונתו להוציא את כל הכוחות הלוחמים באפגניסטן עד לבחירות בנובמבר 2020. לפי הדיווח ב-NBC, יועציו מנסים לשכנעו שלא להפסיק את פעילות הכוחות, אולם - הלכה למעשה, לפני כחודשיים הורה על נסיגת צבא ארה"ב מסוריה.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני מארק אספר, אמר בשבוע שעבר כי מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן אמר שצמצום הכוחות אפשרי, וטען: "צמצום הכוחות יתרחש גם אם הטליבאן לא יקיים משא ומתן על ההסכם"