חשד לפשע שנאה בארה"ב: בית כנסת בבוורלי הילס הושחת

מתפלל שהגיע לבית הכנסת "נצח", השייך לקהילה היהודית-פרסית, גילה מושבים הפוכים, שמשות מנופצות וכמה ספרי תורה שהושחתו. המשטרה מחפשת אחר החשוד, צעיר כבן 20, שנראה במצלמות האבטחה

זמן צפייה: 01:35

חשד לפשע שנאה בארה"ב: בית הכנסת "נצח" שבבוורלי הילס, השייך לקהילה היהודית-פרסית בעיר שבקילפורניה, הושחת על ידי אלמוני. על פי הודעת המשטרה המקומית, מתפלל שהגיע בשבת למקום גילה את דלת בית הכנסת פתוחה וראה את תוצאות מעשה הוונדליזם: מושבים הפוכים, שמשות מנופצות וספרי תורה הרוסים. אף אדם לא נפגע בתקרית ושום פריט לא נגנב.

החשוד הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו, אשר נלכד במצלמות האבטחה. ולמרות שהמשטרה הגדירה לעת עתה את המעשה כ"פשע שנאה", טרם ברור מה היה הרקע למעשיו של הצעיר - שעדיין לא נתפס.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191215-1140' autoplay='0' credit='דוברות זק"א' desc='' kid='1_64pvbhy4' duration='29'']

בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס הושחת
בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס הושחת | צילום: דוברות זק''א
בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס הושחת
בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס הושחת | צילום: דוברת זק''א

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות – כמו בכל העולם המערבי"

ביטן: "הטענות של סער נגד נתניהו – אותן טענות של כחול לבן"

לבקשת חדשות 13: הותרה לפרסום פרשיית מין חמורה במגזר החרדי

ראש עיריית בוורלי הילס ג'ון מיריש, הוציא הודעה לפיה "ההתקפה הפחדנית הזו פוגעת בלב מי שאנחנו כקהילה. זו לא סתם התקפה על הקהילה היהודית, אלא זו התקפה על כולנו. כל העיר עומדת בסולידריות מאחורי בית הכנסת". עוד כתב מיריש כי "אנו מחויבים לתפוס את הפושע שחילל את המקום הקדוש הזה ולהביאו לדין".

בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס הושחת
בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס הושחת | צילום: דוברות זק''א

ראש הארגון הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, כתב בטוויטר: "כואב להסתכל על התמונות האלה. ספרי תפילה ותורה נהרסו במהלך סוף השבוע בבית כנסת בבברלי הילס. ליבנו יוצא אל הקהילה היהודית, ואנו פועלים עם רשויות החוק להעניק תמיכה היכן שצריך".

בתוך כך, תושב המקום יצחק יומטוביאן, פרסם הודעה עבור הקהילה היהודית, וכתב: "אנו, יהודי לוס אנג'לס וארה"ב, חייבים להתנגד ולהילחם במעשים האנטישמיים הללו. עלינו להיות מאוחדים וקולניים ולדרוש מהמנהיגים הקהילתיים, האזוריים והלאומיים שלנו לנקוט בפעולה שתפסיק את השנאה".

זוהי התקרית השניה השבוע שנחשדת כבעלת אופי אנטישמי. כזכור, בשבוע שעבר נורו למוות מינדל פרנץ ומשה דויטש במרכול כשר בניו ג'רזי. דיוויד אנדרסון וחברתו פרנסין גרהם נכנסו בכלי נשק שלופים למרכול ופתחו בירי קטלני. כמה ימים לאחר מכן הודיע התובע הראשי בניו ג'רזי כי האירוע ייבחן כאירוע טרור על רקע אנטישמי.