קצין ישראלי בכיר בריאיון בבחריין: "הזדמנות למזרח תיכון חדש"

ראש האגף האסטרטגי בצה״ל, האלוף טל קלמן, התראיין לעיתון בבחריין והדגיש את חשיבות יצירת דיאלוג משותף ברמה האסטרטגית והצבאית בין הממלכה לבין לישראל. "ברית כזו תגביל את איראן"

תת-אלוף טל קלמן
תת-אלוף טל קלמן | צילום: חדשות 13

ראש האגף האסטרטגי בצה״ל, האלוף טל קלמן, התראיין לעיתון הבחרייני "אל-איאם", ודבריו פורסמו היום (ראשון) בבולטות גבוהה בממלכה, עם הפנייה מעמוד השער. קלמן  הדגיש את חשיבות יצירת דיאלוג משותף ברמה האסטרטגית והצבאית בין ממלכת בחריין למדינת ישראל, והוסיף כי ישנה חשיבות לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומים הצבאיים בשל קיומן של סוגיות הגנה משותפות.

"הסכמי אברהם מהווים הזדמנות להקמת מזרח תיכון חדש", אמר קלמן, "שכן הם פותחים את הדרך להקמת ציר מתון הכולל את ישראל, בחריין, האמירויות, ירדן, מצרים ומדינות נוספות שעשויות להצטרף אליהן בעתיד מול ציר קיצוני, אשר מובל היום באזור ע"י איראן, ויש לו שלוחות בלבנון, סוריה, תימן ועיראק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נקמת התותחנים: לוחמים נפרדו ממפקד הסוללה בשלטי "ברוך שפטרנו"

קליפ ומימון המונים: נפגעות אייל גולן מגייסות כסף להגשת ערר

בכיר איראני: ישראל וארה"ב אשמות במתקפת הסייבר על תחנות הדלק

קלמן, העומד בראש האגף למעגל שלישי האחראי על התיק האיראני, ומכונה "אלוף פיקוד איראן", ציין כי קיומה של ברית כזו יגביל את התנהגותה התוקפנית של איראן, שכן היכולות הצבאיות של ישראל ושל מדינות מתונות נחשבות לגורם מאזן באזור. קלמן הדגיש כי ישראל מאמינה בפתרון דיפלומטי לתיק הגרעין האיראני, מבלי שהיא מורידה מהפרק את מוכנותה לכל תרחיש במקרה שהמאמצים הדיפלומטיים הבינלאומיים ייכשלו.

העיתון "אל-איאם" הוא היומון הראשון שנוסד בבחריין, ונחשב לאחד העיתונים המודפסים המרכזיים במדינת המפרץ. העיתון יוצא לאור בשתי השפות - ערבית ואנגלית, ומאז חתימת הסכמי אברהם מעודדת מערכת העיתון שיתופי פעולה עם הממסד הישראלי, ובכללו צה״ל.