המרכז הסורי לזכויות אדם: "3 פעילים איראנים נהרגו בתקיפה"

מהארגון נמסר כי בתקיפה על בסיס T4 אמש, שמיוחסת לטענתם לישראל, יש גם פצועים ומידע על הרוגים נוספים. כמו כן טענו כי בתקיפה הושמד מחסן תחמושת של מיליציות איראניות

זמן צפייה: 00:30

המרכז הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, מסר היום (רביעי) שלפחות שלושה פעילים של מיליציות פרו-איראניות נהרגו כתוצאה מהתקיפה אמש על בסיס T4 בסוריה, שלטנעתם מיוחסת לישראל.

עוד נטען כי מספר ההרוגים צפוי לעלות, שכן יש פצועים ומידע על הרוגים נוספים. כמו כן, צויין כי בתקיפה הושמדו מחסן תחמושת של מיליציות איראניות, מבנה הנמצא בהקמה וגם שני רכבים צבאיים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח בסוריה: "שדה"ת T4 הותקף ע"י ישראל – רוב הטילים יורטו"

המלצת אמ"ן: לנצל את חיסול סולימאני לדחיקת איראן מסוריה

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כאמור, הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש שמטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים לעבר שדה התעופה T4 שבמחוז חומס, המשמש כבסיס צבאי של חיל האוויר הסורי ובו מתקיימת פעילות איראנית. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו ורוב הטילים יורטו. בצה"ל סירבו להתייחס לדיווחים. עוד נטען בטלוויזיה הסורית מפי גורם צבאי כי ארבעה טילים פגעו באזור, וגרמו לנזק ברכוש.

בתוך כך, אגף המודיעין בצה"ל הגיש אתמול את הערכת המודיעין השנתית ל-2020, הסוקרת את מצב הזירות שבהן מעורבת ישראל – ובראשן איראן. חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על פי אמ"ן, ריסן את איראן לתקופה הקרובה – ויש לנצל את האירוע לטובת דחיקת הכוחות האיראניים מסוריה.

לפי הערכת אמ"ן, קיימת סבירות נמוכה למלחמה יזומה מצד מדינות אויב, אך ייתכן כי לבנון וסוריה לא יכילו את תוקפנות צה"ל בשטחן – ויגיבו באופן שיוביל להסלמה רחבת היקף. גם ב-2020 תהיה איראן הכוח המרכזי שנגדו ישראל תתמודד, על כל גרורותיה במזרח התיכון.