דיווח בסוריה: "שדה"ת T4 הותקף ע"י ישראל - רוב הטילים יורטו"

בטלוויזיה הסורית דווח כי מטוסים ישראליים ירו לעבר שדה התעופה בחומס, שבו מתקיימת פעילות איראנית. עוד נטען כי מערכת ההגנה האווירית הופעלה ומערך הנ"מ יירט את מרבית השיגורים

זמן צפייה: 03:44

הטלוויזיה הסורית דיווחה הערב (שלישי) כי מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים לעבר שדה התעופה T4 שבמחוז חומס, המשמש כבסיס צבאי של חיל האוויר הסורי ובו מתקיימת פעילות איראנית. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו ורוב הטילים יורטו. בצה"ל סירבו להתייחס לדיווחים.

עוד נטען בטלוויזיה הסורית מפי גורם צבאי כי ארבעה טילים פגעו באזור, וגרמו לנזק ברכוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המלצת אמ"ן: לנצל את חיסול סולימאני לדחיקת איראן מסוריה

פוטין הגיע לביקור פתע בסוריה – ונפגש עם הנשיא אסד

כאלף שיגורים מעזה, 54 מטרות הותקפו בסוריה: צה"ל מסכם את 2019

מערכת ההגנה האווירית של סוריה
מערכת ההגנה האווירית של סוריה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, אגף המודיעין בצה"ל הגיש את הערכת המודיעין השנתית ל-2020, הסוקרת את מצב הזירות שבהן מעורבת ישראל – ובראשן איראן. חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על פי אמ"ן, ריסן את איראן לתקופה הקרובה – ויש לנצל את האירוע לטובת דחיקת הכוחות האיראניים מסוריה.

לפי הערכת אמ"ן, קיימת סבירות נמוכה למלחמה יזומה מצד מדינות אויב, אך ייתכן כי לבנון וסוריה לא יכילו את תוקפנות צה"ל בשטחן – ויגיבו באופן שיוביל להסלמה רחבת היקף. גם ב-2020 תהיה איראן הכוח המרכזי שנגדו ישראל תתמודד, על כל גרורותיה במזרח התיכון.

Kataib Hezbollah Iraqi Militia Hold The Picture Of The Iranian Major General Qassem Soleimani, As They Gather Ahead Of The Funeral Of The Iraqi Militia Commander Abu Mahdi Al Muhandis, In Baghdad
מסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

ביום שישי, שמונה בני אדם נהרגו בתקיפת משאית שהובילה אמצעי לחימה באזור העיר אל-בוכמאל סמוך לגבול סוריה-עיראק - כך דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם. רשת אל-מיאדין הלבנונית ייחסה את התקיפה לחיל האוויר הישראלי. פיצוצים עזים נשמעו כתוצאה מתקיפת המשאית שככל הנראה שייכת למיליציות הפרו-איראניות. עוד פורסם כי בתקיפה נפגעו כלי רכב נוספים. בכלי תקשורת אחרים דווח כי התקיפה כללה גם מתקנים בהם מאוחסנים טילים בליסטיים של המיליציות הפרו-איראניות.

לפני כשבועיים, כזכור, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי גורם בלתי מזוהה הפציץ את מטה חטיבת 47 השייכת לכוחות המיליציה הפרו-איראנית באל-בוכמאל. במקביל, אירע פיצוץ נוסף באותו אזור אשר הביא למותם של חמישה פעילים במליציה. זאת לאחר שמוקדם יותר באותו יום דווח על פיצוץ במטה של מיליציה פרו-איראנית באותה עיר.

עשן עולה מהעיר חומס שבסוריה
עשן עולה מהעיר חומס שבסוריה | צילום: רויטרס

כמה ימים קודם לכן, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה בסמוך לדמשק,שיוחסה לישראל. הארגון מסר כי ההרוגים לא היו בעלי אזרחות סורית – וייתכן כי מדובר באזרחים איראנים.

במקביל, מקור צבאי המקורב למשטר הסורי מסר לאתר חדשות המזוהה עמו כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו שניים מתוך ארבעת הטילים שנורו. כמו כן, טען המקור כי אחד הטילים פגע בווילה השייכת למליציות זרות שנתמכות על ידי איראן, באזור שבין העיר עקרבא לבין א-סידה זניב שבדרום דמשק. על פי הדיווח, פעיל מיליציה אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו באירוע. עוד דווח כי טיל אחר פגע במוצב ליד שדה התעופה של דמשק, המכיל סוללות הגנה אווירית, וטען כי לא נגרם נזק במקום.