דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הדפו תקיפה ישראלית בדמשק

בסוריה דווח כי מערכות ההגנה במדינה הדפו "מטרות עוינות" בשמי הבירה, ששוגרו מרמת הגולן, וכי 7 חיילים סורים נפצעו. לפי דיווחים, התקיפה כוונה לעבר מטרות של מיליציות פרו איראניות

זמן צפייה: 03:47

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה הערב (שני) כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בשמי דמשק, והדפו תקיפה ישראלית ששוגרה מאזור מג'דל שמס. בסוריה מסרו כי נפצעו שבעה חיילים סורים. באופוזיציה הסורית טוענים כי התקיפה בוצעה נגד מוצבים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות. הצבא הסורית עדכן כי מרבית הטילים ששוגרו משטח ישראל יורטו, וכי נגרם נזק לרכוש.

המרכז הסורי לזכויות אדם ייחס גם כן את התקיפה לישראל, והוסיף כי היא בוצעה נגד מוצבים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות. באתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה בסוריה, "חלב היום", דיווחו כי המטרה שהותקפה נמצאת באזור נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק ונגד מטרה נוספת השייכת למיליציות פרו-איראניות באזור העיר אל-כסווה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בן 4 במצב אנוש לאחר שנשכח ברכב בדימונה במשך כמה שעות

מנדלבליט עונה לאוחנה: לעולם לא מקבלים החלטות משיקולים אישיים

בדרך לחיסון? אוני' אוקספורד השלימה בהצלחה שלב ראשון בניסוי

תקיפה בשמי דמשק
תקיפה בשמי דמשק | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר אירעו מספר תקריות דומות, באחת מהן - שיוחסה לחיל האוויר הישראלי, נהרגו שבעה בני אדם. ברשת "אל-ערבייה" נטען אז כי ארבעה מטוסים ישראליים תקפו מספר מוצבים של המיליציות הפרו-איראניות במזרח ובדרום סוריה. לפי מקור צבאי סורי, התקיפה בוצעה לעבר כמה בסיסים צבאיים במקביל.

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בעקבות התקיפות בדיר א-זור נהרס מרכז צבאי ונהרגו שבעה בני אדם - חמישה פעילי המיליציות ושני חיילים מכוחות ההגנה האווירית הסורית. כמו כן, נפצעו מספר פעילים ומספר חיילים נוספים. עוד דווח כי בתקיפה נהרס מגדל תקשורת.

מאוחר יותר בהמשך הלילה הטלוויזיה הסורית דיווחה על גל תקיפות נוסף במערב המדינה, כאשר לפי הדיווחים מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו להפיל חלק מהטילים שנורו. גם התקיפה הזו יוחסה לחיל האוויר הישראלי.