רה"מ חשף באו"ם: "חזבאללה מחזיק מחסן טילים ליד אתר גז בלבנון"

נתניהו הצהיר כי בשכונת ג'נאח שבביירות נמצא מאגר נשק בלב שכונת מגורים, מרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ומחברת גז. לאחר מכן ישראל חשפה שני אתרים נוספים בבירה. נסראללה: "נתניהו שקרן"

זמן צפייה: 04:58

ראש הממשלה בנימים נתניהו נאם הערב (שלישי) בעצרת הכללית של האו"ם, וחשף כי "חזבאללה מחזיק במחסן טילים סודי ליד אתר גז - באמצע שכונת ג'נאח בביירות". לדברי נתניהו, "המחסן הזה ממוקם בסמוך לחברת גז, במרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ו-50 מטרים מחברת גז. כל זה נמצא במרכז מגורים אזרחי, ובתים אזרחיים. אם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת". זאת, בהתייחס לפיצוץ בנמל ביירות שאירע באוגוסט.

נתניהו פנה לתושבי השכונה: "עליכם לפעול כעת, עליכם למחות נגד זה. ולאזרחי לבנון אני אומר - לישראל אין שום כוונה לפגוע בכם, אך לאיראן יש. איראן וחזבאללה בכוונה תחילה שמים אתכם ואת משפחותיכם בסכנה חמורה. עליכם להבהיר שמה שהם עושים אינו מקובל. עליכם לדרוש מהם להסיר את המחסנים הללו. רק לפני כמה ימים, מחסן כזה התפוצץ בעין קאנא בדרום לבנון. ומסיבה זאת, על הקהילה הבין-לאומית להתעקש שחזבאללה יפסיק להשתמש בלבנון ובאזרחיה כמגינים אנושיים".

עוד בחדשות 13:

אמיר כוויית סבאח אל-אחמד א-סבאח הלך לעולמו בגיל 91

גנץ בטקס לחללי יום כיפור: שוב היינו לא מוכנים ונשלם בחיי אדם

לאחר הסערה: הותר לפרסום שם החשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2009292009' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מחסני הנשק שנחשפו בביירות' kid='1_sbitnanp' duration='74'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו''ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

נוסף לאתר שנחשף על ידי נתניהו, נחשפו בלב ביירות שני אתרים נוספים לייצור רכיבי טילים מדוייקים: הראשון ממוקם בשכונת אלליכי, אתר הממוקם מתחת לארבעה בנייני מגורים בני שבע קומות המאכלסים מעל 70 משפחות. לאתר שתי כניסות, ממזרח ומצפון. במרחק כ-130 מטרים צפונית לאתר ממוקמת כנסייה, ובמרחק זהה ממוקם מרכז רפואי

האתר השני ממוקם בשכונת שויפאת, מתחת לחמישה בנייני מגורים המאכלסים כ-50 משפחות. במרחק של כ-90 מטרים מצפון לאתר פועל מסגד.

אתרי נשק שנחשפו בביירות
אתרי נשק שנחשפו בביירות | צילום: דובר צה''ל
מפות אתר הנשק בביירות שחשף נתניהו בעצרות האו''ם
מפות אתר הנשק בביירות שחשף נתניהו בעצרות האו''ם

בתגובה לדברי נתניהו אמר נסראללה: "נתניהו אמר דברים כדי להסית את העם הלבנוני נגד חזבאללה. הוא טען שחזבאללה מאחסן טילים ליד מפעל גז. אנו נאפשר לכלי התקשורת להגיע למקום לראות שאין טילים ונתניהו שקרן".

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-articles-part-2909202020' autoplay='0' credit='' desc='נאום נתניהו המלא' kid='1_fxl57w1b' duration='576'']

בהמשך נאומו אמר נתניהו: "ישראל ומדינות ברחבי העולם הערבי ניצבות יחד לא רק בקידום השלום. אנו ניצבים יחד בהתמודדות מול האויב הגדול ביותר של השלום במזרח התיכון – איראן. איראן בכוונה תחילה תוקפת את שכנותיה שוב ושוב ללא רסן, ושליחי הטרור שלה מעורבים בצורה ישירה בתוקפנות ברחבי המזרח התיכון, כולל בעיראק, סוריה, תימן, עזה וכמובן גם בלבנון".

"אין עוררין על כך שאיראן מנסה להשיג נשק גרעיני. ארכיון הגרעין של איראן, שסוכנים ישראלים הצליחו לשים עליו את ידיהם בלב טהראן, מוכיח זאת מעבר לכל ספק. בתקופה שקדמה לחתימה על הסכם הגרעין הובטח לישראל, במיוחד על ידי ידידינו האירופים, שכל הפרה של איראן תיענה בתגובה מהירה וחריפה. אולם מועצת הביטחון לא נקפה אצבע מול ההפרות הבוטות של איראן ומול הראיות המוצקות שבארכיון הגרעין. מועצת הביטחון, המחויבת להסכם הגרעין הכושל, עדיין מסרבת לראות את מה שהיה ברור לכל מי שמבין משהו על המזרח התיכון".

נתניהו המשיך: "במקום לבלום את תוקפנותה של איראן, הסכם הגרעין תדלק אותה ומימן אותה. לפני חמש שנים, כשהסירו את הסנקציות על איראן, מעצמות העולם פתחו את דלתו של כלוב הנמר, ואז פשוט קיוו לטוב. אולם בדיוק כפי שהזהרתי לפני חמש שנים, אנו – האנשים שחיים במזרח התיכון – סובלים מההשלכות של ההסכם המופקר הזה. איראן, עשירה יותר ומועצמת יותר, השתמשה במיליארדים שהוזרמו לתוך קופת המדינה כדי להמריץ את מסע הקטל והכיבוש שלה ברחבי האזור".

מפות אתר הנשק בביירות שחשף נתניהו בעצרות האו''ם
מפות אתר הנשק בביירות שחשף נתניהו בעצרות האו''ם

"למרבה המזל, הנשיא טראמפ ראה את הסכם הגרעין הרה האסון כפי שהוא באמת, ופעל. הוא השיב על כנן את הסנקציות האמריקניות ואילץ מדינות לבחור בין עסקים עם אמריקה לבין עסקים עם איראן. הוא אף חיסל את המחבל המסוכן ביותר בעולם, קאסם סולימאני. בחודש שעבר, כשמועצת הביטחון סירבה להאריך את אמברגו הנשק על איראן, ארצות הברית הפעילה מחדש את מנגנון הסנקציות. בעוד מועצת הביטחון חלוקה, אנחנו באזור מאוחדים. ערבים וישראלים כאחד קוראים לפעול בחריפות נגד איראן - וכשערבים וישראלים מסכימים על משהו - כדאי לאחרים לשים לב לכך".

עוד התייחס ראש הממשלה להסכמי השלום עם המדינות במפרץ: "מעגל השלום המתרחב לא רק שלא פוגע בסיכוי להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים, אלא מגדיל אותו. מנהיגים פלסטינים יכירו בכך שאין להם יותר זכות וטו על שלום וקידמה באזור שלנו, וכולי תקווה שבסופו של דבר המנהיגים הללו יחליטו לעשות שלום עם המדינה היהודית. כשזה יקרה, ישראל תהיה מוכנה. אני אהיה נכון ומוכן לשאת ולתת על בסיס תכנית טראמפ כדי לשים קץ לסכסוך בינינו לבין הפלסטינים אחת ולתמיד".

אתרי נשק שנחשפו בביירות
אתרי נשק שנחשפו בביירות | צילום: דובר צה''ל