מלך מרוקו בירך את בנט: "נחוש להמשיך לקדם שלום במזרח התיכון"

מוחמד ה-6 בירך את ראש הממשלה לרגל כניסתו לתפקיד והדגיש את מחויבותה של מדינתו לפעול למען הביטחון והיציבות של עמי האזור. "אפעל להדק את יחסי המדינות בכל התחומים"

מלך מרוקו
מלך מרוקו | צילום: רויטרס

מלך מרוקו, מוחמד ה-6, בירך היום (רביעי) את ראש הממשלה נפתלי בנט לרגל כניסתו לתפקיד, ובאיגרת ששלח כתב: "אני שמח לאחל לך הצלחה לרגל היבחרך לתפקיד", כתב מוחמד ה-6 והוסיף: "אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי להדגיש בפניך כי ממלכת מרוקו נחושה להמשיך בתפקידה ובמאמציה לקדם שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, אשר יבטיח לכל עמי האיזור חיים זה לצד זה בבטחון, יציבות וידידות".

בתגובה, ראש הממשלה בנט אמר: "אני מודה להוד מלכותו על ברכתו החמה ומבקש להביע את הערכתי הרבה כלפיו. ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והבטחון באיזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בקשת עורכי הדין של נתניהו נדחתה: הדיונים במשפט יימשכו כסדרם

6 שנים לאחר חשיפת חדשות 13: ראש העיר אשקלון לשעבר נכנס לכלא

רעידת אדמה בעוצמה 4.1 הורגשה בדרום הארץ

כזכור, מספר שעות לאחר שיו"ר ימינה הושבע לתפקיד ראש הממשלה, מנהיגים שונים ברחבי העולם שלחו אליו את ברכתם, כאשר הראשון לברך היה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאמר כי הוא "מצפה לעבוד עם בנט על מנת לחזק את הקשרים בין ישראל לארה"ב". עוד הוסיף ביידן: "אנחנו מחויבים לעבודה מול הממשלה החדשה ונפעל לקדם ביטחון, יציבות ושלום עבור הישראלים והפלסטינים".

בנט
בנט מנהל את ישיבת הממשלה הראשונה | צילום: ערוץ הכנסת

גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הצטרף לברכות, ומסר: "עכשיו שיצאנו מהקורונה, זו תקופה מרגשת עבור בריטניה וישראל להמשיך לעבוד יחד לקידום השלום והשגשוג". קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ כתב כי "אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", והתחייב: "נמשיך לעמוד לצידה".

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצטרף לברכות, ובהודעה שיצאה מטעמו עבור בנט, נכתב: "אני מקווה שפעילותך כראש הממשלה תתרום להמשך שיתוף הפעולה בין ישראל לרוסיה. אני מאחל לך המון בהצלחה, כמו גם בריאות טובה ושגשוג".