ברקע ההפגנות בלבנון - נסראללה מזהיר: "חשש מכאוס במדינה"

מזכ"ל חזבאללה נאם בפני המפגינים והצהיר כי בעקבות המחאות "צמחה רפורמה חסרת תקדים". עוד הביע דאגה מהמצב המתוח: "מפחד שהמתיחות החברתית תביא את המדינה למלחמת אזרחים"

זמן צפייה: 02:03

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, התייחס היום (שישי) להפגנות הנמשכות בלבנון נגד יוקר המחייה והעלאת המסים. בנאום שנשא בפני המפגינים הצהיר כי בעקבות המחאות "צמחה רפורמה חסרת תקדים", והזהיר מפני כאוס במדינה: "זה יוביל להתמוטטות ופשיטת רגל. אנו לא נסכים לכך".

לדבריו, "המפגינים הצליחו למנוע הטלת מסים חדשים, ובפעם הראשונה מזה עשרות שנים אושר תקציב ללא מסים - זהו הישג לכולם". עוד הוסיף כי "אנו נגד התפטרות הממשלה, כאוס עלול להוביל למלחמת אזרחים או למצב כמו במדינות שכנות. אני מפחד על המדינה, שמישהו מבחוץ ייקח את המדינה וייצור בה מתיחות חברתית ויביא אותה למלחמת אזרחים".

עוד בחדשות 13:

מחאת יוקר המחיה בלבנון נובעת ממעורבות איראן במדינה • פרשנות

ההפגנות ייפסקו? ממשלת לבנון אישרה חבילת רפורמות כלכליות

נמשכת המחאה בעיראק: חמישה נהרגו, מפגינים הציתו מבנה ממשלתי

מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: חדשות 10

"אני קורא למפגינים: פתחו את הכבישים החסומים והדרכים כדי שיחזרו אנשים לחיים נורמליים"', המשיך נסראללה. "תמשיכו להפגין - אבל בלי לחסום את כל הכבישים". לדבריו, "יש במחאה מפלגות שמנתבות אותה, גורמים שרוצים לייצר ריק פוליטי בלבנון". לדבריו, "על המפגינים לדעת כי חלק ממי שמנהיג אותם מושחת בעצמו, וכמה מהם אפילו מושחתים ביותר".

מיד לאחר סיום נאומו של נסראללה יצאו המוני פעילי חזבאללה בדאחייה וברחבי לבנון למפגן תמיכה במנהיג ועמדותיו.

Demonstrators Hold Lebanese Flags As They Gather During A Protest Over Deteriorating Economic Situation, In Beirut
הפגנות בלבנון | צילום: רויטרס

כאמור, גם היום נמשכו ההפגנות נגד יוקר המחייה והעלאת המסים במדינה. מוקד ההפגנות המרכזי הוא בכיכר ריאד א-סולח שבביירות. מקורות בכירים מסרו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה כי ראש הממשלה סעד אל-חרירי עדכן את הנשיא מישל עון ואת בכירי ארגון הטרור כי הוא מוכן לבחון אפשרות להקמת ממשלה חדשה בצל המשבר האחרון.

בתחילת השבוע הודיע אל-חרירי בסיום ישיבת ממשלה כי תקציב המדינה לשנת 2020 לא יכלול הטלת מסים חדשים על האזרחים, בהם המס על שיחות קוליות המתבצעות באמצעות אפליקציות חינמיות, דוגמת ווטסאפ. לצד זאת, הממשלה התכנסה לאשר שורה של רפורמות כלכליות, בראשן קיצוץ בחצי של משכורות השרים, חברי הפרלמנט וקצבאות הפנסיה של מחוקקים לשעבר.