מכתב האיום לשגריר ישראל בהודו: "צופים בך, זה רק הקדימון"

בסמוך למטען המאולתר, שהונח ליד שגרירות ישראל בניו דלהי ביום שישי, הושאר מסר באנגלית לרון מלכא - שמצביע על כך שאיראן עומדת מאחורי הפיצוץ: "כל שנותר לך הוא לספור את הימים" • חשיפה

זמן צפייה: 01:39

במסגרת ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי ביום שישי האחרון, שוגר מכתב איום לשגריר רון מלכא - שנחשף הערב (ראשון) בחדשות 13. במכתב, שהושאר ליד המטען המאולתר שהונל בתוך פחית משקה, נכתב: "הודעה רשמית מסראללה הודו חזבאללה לנציג המדינה הטרוריסטית ד"ר רון מלכא. זה רק הקדימון, אנחנו צופים בך ובמה שאתה אוכל. תתכונן לנקמת הגיבורים קאסם סולימאני, אבו מהדי אלמוהנדס ומוחסן פחריזאדה. כל שנותר לך הוא לספור את הימים".

המסר, שנכתב בכתב יד באנגלית, מבהיר כי איראן היא זו שעומדת מאחורי ניסיון הפיגוע. ככל הנראה לא מדובר בתשתית מתוחכמת, והחקירה כעת מתמקדת בסטודנטים הודים שיעים שלמדו באיראן. ההערכה היא שהם הופעלו בידי האיראנים, כתשתית מקומית.

מכתב האיום שנשלח לשגריר ישראל בהודו
מכתב האיום שנשלח לשגריר ישראל בהודו

אתמול דיווחו כלי תקשורת בהודו כי שני אזרחים איראנים נחקרו על ידי הכוחות המיוחדים של משטרת דלהי בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי. זאת לאחר שזוהו שני חשודים יורדים ממונית סמוך לזירה.

כידוע, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לבניין בפיצוץ, שאירע 50 מטרים משגרירות ישראל בניו דלהי. כמה כלי רכב ניזוקו מהפיצוץ, שעל פי חלק מהדיווחים אירע ממטען צד מאולתר שהתפוצץ בעוצמה נמוכה לאחר שככל הנראה נזרק מרכב נוסע. המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות האירוע.

משרד החוץ אישר כי "לא היו נפגעים בפיצוץ ואין נזק לבניין. לכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. האירוע נמצא תחת חקירת הרשויות בהודו אשר עומדות בקשר עם הגורמים הישראלים הרלוונטים. שר החוץ מעודכן באופן שוטף באירוע והנחה לנקוט בכל צעדי הביטחון הנדרשים".