פיצוץ אירע סמוך לשגרירות ישראל בהודו - אין נפגעים

כמה כלי רכב ניזוקו מהפיצוץ, שלפי חלק מהדיווחים אירע ממטען צד. משרד החוץ אישר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק לבניין. הנסיבות בבדיקה. גורם ביטחוני בישראל: מתייחסים לתקרית כאירוע ביטחוני

זמן צפייה: 01:45

הודו: פיצוץ אירע היום (שישי) 50 מטרים משגרירות ישראל בניו דלהי. אין נפגעים ולא נגרם נזק לבניין. כמה כלי רכב ניזוקו מהפיצוץ, שעל פי חלק מהדיווחים אירע ממטען צד מאולתר שהתפוצץ בעוצמה נמוכה לאחר שככל הנראה נזרק מרכב נוסע. המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות האירוע.

משרד החוץ אישר כי "לא היו נפגעים בפיצוץ ואין נזק לבניין. לכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. האירוע נמצא תחת חקירת הרשויות בהודו אשר עומדות בקשר עם הגורמים הישראלים הרלוונטים. שר החוץ מעודכן באופן שוטף באירוע והנחה לנקוט בכל צעדי הביטחון הנדרשים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זריף: קודם שארה"ב תמלא התחייבויותיה – ואז נחזור להסכם הגרעין

באשדוד, בטייבה, ברמלה – וגם בראשל"צ: הפרות הסגר נמשכות

7,079 נדבקים חדשים אתמול – 9.3% מהבדיקות חיוביות

זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות בניו דלהי, הודו
זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות בניו דלהי, הודו | צילום: רויטרס

טרם ידוע אם יש קשר בין הפיצוץ לקרבה לשגרירות, וכל כיווני החקירה נבדקים כעת. לפי גורם ביטחוני בישראל, במערכת הביטחון מתייחסים לפיצוץ, לפי שעה, כאל אירוע ביטחוני שכוון לשגרירות. ברקע האיום האיראני לפגיעה בנציגות ישראלית בחו"ל כנקמה על חיסול "אבי הפצצה האיראנית", חידדו באחרונה במשרד החוץ את נוהלי האבטחה לנציגויות ישראל בעולם. שגריר הודו בישראל התקשר למנכ"ל משרד החוץ ואמר כי הודו תעשה ככל יכולתה להגן על נציגויות ישראל בהודו ועל השליחים בישראל.

בעקבות האירוע, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עמיתו שר החוץ ההודי. שר החוץ ההודי הבטיח לשר אשכנזי כי שלטונות הודו ערבים לביטחון השליחים הישראלים וימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים בפיצוץ. שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו והבטיח שיתוף פעולה מלא וכל עזרה שתידרש מישראל.

זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות בניו דלהי, הודו
זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות בניו דלהי, הודו | צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי של הודו שוחח טלפונית עם ראש המל"ל מאיר בן שבת והעביר באמצעותו עדכון לראש הממשלה על המאמצים הנעשים בחקירת פיצוץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להעביר לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי כי "יש לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם".