מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את הארכת אמברגו הנשק על איראן

שתי חברות בלבד תמכו בהצעה האמריקנית להמשיך את אמברגו הנשק עד להודעה חדשה. סין ורוסיה התנגדו, ו-11 חברות נמנעו. ארדן: "החלטה מבישה". שגריר סין באו"ם: "הביריונות תיכשל"

זמן צפייה: 01:15

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה הלילה (שבת) את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן שנבקע בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015, לאחר שרוסיה וסין התנגדו למהלך. האמברגו הנוכחי צפוי להסתיים באוקטובר. 11 חברות נמנעו, בהן צרפת, גרמניה, ובריטניה, בעוד ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית היו היחידות שהצביעו בעד הארכת האמברגו.

"כישלון מועצת הביטחון לפעול בנחישות בהגנה על השלום והביטחון הבין-לאומי הוא בלתי נסלח", ציין שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בהצהרה לאחר ההצבעה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

יועץ טראמפ לענייני איראן: "האפשרות הצבאית תמיד על השולחן"

הניסוי המוצלח ב"חץ 2": יירוט טיל שדימה שיהאב 3 איראני • צפו

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ציין כי "ההחלטה לא להאריך את האמברגו היא מבישה. במקום לאפשר למשטר הטרור באיראן לרכוש נשק קטלני, על המועצה להציב עליו סנקציות משתקות. המועצה נכשלה נחרצות באחריותה לשמירה על השלום והביטחון הבין-לאומי. ההחלטה הזו תמשיך לערער את היציבורת במזרח התיכון ותגביר את התפשטות האלימות בעולם".

שגריר סין באום ציין כי "התוצאות מוכיחות שוב שחד צדדיות לא מקבלת תמיכה, ושהביריונית עתידה להיכשל". כעת, לאחר נפילת ההצעה, ארה"ב יכולה לממש את איומיה ולהטיל סנקציות אמריקניות על איראן - זאת על אף שפרשה מהסכם הגרעין ב-2018. דיפלומטים ציינו שארה"ב תוכל להפעיל את הסנקציות הללו כבר בשבוע הבא - אך תעמוד מול אתגרים וקשיים רבים.