בכיר איראני צייץ בעברית לאחר מתקפת הסייבר: מטרת האויב סוכלה

אחרי שהנשיא האיראני הזהיר ממלחמת סייבר, בכיר ביטחוני במשטר בטהראן התייחס להתקפה שהשביתה את מערכות הדלק במדינה ורמז לאחריות ישראלית עם ציוץ בעברית: "הקו האחורי מנע מהאויב להתפרע"

דגל איראן
דגל איראן | צילום: רויטרס

בכיר ביטחוני במשטר בטהראן, עלי שמחאני, רמז היום (חמישי) כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת הסייבר שהשביתה את מערכת הפצת הדלק באיראן, כשצייץ בעברית: "הקו האחורי סיכל את מטרת האויב להתפרע באיראן באמצעות פעולה מתואמת של סוכנויות ההנהלה, הביטחון והתקשורת".

אתמול נשיא איראן, איברהים ראיסי, ביקר  באחת מתחנות הדלק שלא פעלו בעקבות מתקפת הסייבר, ואמר כי יש בידיו דיווחים ודוחות, לפיהם "האויב מנסה לגרום לחוסר מנוחה ואי סדר באיראן ומנסה לגרום לאנשים לכעוס". ראיסי הוסיף כי "ההבנה העמוקה והתגובה החכמה למשבר היא סיבה טובה להימנע מכל הקונספירציות של האויב".

מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות האיראנית פרסמה את דבריו של ראיסי מישיבת הממשלה, בה אמר כי "מתקפת הסייבר כנגד תחנות הדלק באיראן הייתה ניסיון להערים קשיים על חייהם של האזרחים" והדגיש את הצורך של המדינה להיות מוכנה למתקפות סייבר, להתגונן מפניהן ולהיאבק בהן.

שלשום נקלעו מערכות הדלק של איראן למתקפת סייבר. המתקפה שיבשה את הפצת הדלק המסובסד, ועל פי התקשורת הממלכתית במדינה תחנות הדלק ברחבי המדינה יצאו משימוש. תורי ענק ופקקים נוצרו בכניסה לתחנות ברחבי המדינה, ובעלי התחנות הודיעו שקיימת בעיית תוכנה במערכת כרטיסי הדלק, כך שהיא אינה מאפשרת תדלוק. שלטי חוצות גדולים נפרצו גם הם, והציגו הודעות כמו "חמניאי, איפה הדלק שלנו?".