"חמינאי, איפה הדלק?": מתקפת סייבר באיראן גרמה לפקקי ענק

המשטר בטהראן אישר כי מתקפה ממוחשבת גרמה לשיבוש הפצת הדלק המסובסד ברחבי המדינה, ויצרה תורים ארוכים של מכוניות. שלטי חוצות גדולים נפרצו גם הם, והחלו להציג הודעות נגד המנהיג העליון

שלטי החוצות באיראן בעקבות מתקפת הסייבר

מערכות הדלק החכמות של איראן נקלעו למתקפת סייבר, כך דווח היום (שלישי) ברחבי הרפובליקה האיסלאמית. המתקפה שיבשה את הפצת הדלק המסובסד, ועל פי התקשורת הממלכתית במדינה תחנות הדלק ברחבי המדינה אינן בשימוש. כמו כן, על אחת המשאבות הופיע לכאורה מספר הטלפון של לשכת חמינאי - 64411.

תורי ענק ופקקים נוצרו בכניסה לתחנות דלק ברחבי איראן, ובעלי התחנות הודיעו שקיימת בעיית תוכנה במערכת כרטיסי הדלק, כך שהיא אינה מאפשרת תדלוק עד לזיהוי מערכת הכרטיסים. שלטי חוצות גדולים נפרצו גם הם, והם מציגים הודעות כמו "חמניאי, איפה הדלק שלנו?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברגר העיד על איום מרומז של אלוביץ': "כדאי שניפרד כידידים"

חשד: אמא סרסרה בבתה בת ה-15 לשירותי מין – 6 גברים נעצרו

אם הנערה האוטיסטית שנאנסה: "אני מרוסקת – הוא גמר את הילדה"

משאבת דלק שעליה הופיע לכאורה מספר הטלפון של חמינאי איראן
משאבת דלק שעליה הופיע לכאורה מספר הטלפון של חמינאי

יו"ר אגודת טובת הציבור באיראן, מאמון סאלחי, אמר כי המתקפה האלקטרונית בתחנות הדלק הייתה במדינה כולה. בחודש הבא יציינו שנתיים לפריצת מהומות הדלק נגד המשטר, שפרצו בנובמבר 2019, ועל פי ההערכות נהרגו בהם 1,500 בני אדם.

 

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר ב-HIT וממקימי מערך הסייבר בשב"כ, מסר: "המתקפה כאן התבצעה על תחנות הדלק של איראן ויש פגיעה שמשביתה את המשאבות וכרגע אזרחים לא יכולים לתדלק. האירוע מאוד מזכיר את מתקפת הסייבר שהשביתה את הרכבות באיראן לפני חודשים, גם כאן הוצגו במסכים של תחנות הדלק שאלה עוקצנית למשטר "איפה הדלק שלכם?" ברמיזה למשלוחי הדלק שאיראן מספקת בימים אלו ללבנון, עם הפנייה למספר הטלפון של הלשכה של המנהיג העליון. לאיראן יש הרבה אויבים שאינם רק מדינות וביניהן גם קבוצות אופוזיציה שמתנגדות למשטר".