רצח הדי-ג'יי הישראלי במקסיקו: "חמושים נכנסו - ופתחו בירי"

אלכסיס אביירו, שבילה במסיבה שבה תקלט דהאן, סיפר לחדשות 13 על רגעי האימה: "בשש בבוקר פחות או יותר הם נכנסו פנימה, רעולי פנים. אחד מהם ניגש לרונן והיתר החלו לירות באנשים אחרים"

זמן צפייה: 02:52

אלכסיס אביירו, אחד המבלים במסיבה שבה שנרצח אתמול די-ג'יי הטראנס הישראלי רונן דהאן (perplex), סיפר היום (ראשון) לחדשות עם יעקב איילון על רגעי האימה. "בשש בבוקר פחות או יותר נכנסו חמושים והתחילו לירות. הם היו רעולי פנים", אמר. "אחד היורים ניגש לרונן, שתקלט באותו רגע, וכמובן שהחמושים התחילו לירות על אנשים אחרים". "ראיתי את רונן מתקלט כמה שנים פה במקסיקו", הוסיף אביירו.

לדהאן לא היה ביטוח, כך שהמשפחה נתקלה בבעיות לשלם את הוצאות הבאת הגופה, כ-7,000 דולר. בשל כך, ביקשה המשפחה מהציבור לסייע לה בהוצאות הכרוכות.

רונן היה אחד מהיוצרים המוכרים ביותר של עולם הטראנס במשך יותר מ-20 שנה. די-ג'יי יהל הוא הישראלי האחרון שפגש את רונן במקסיקו. הם נפגשו במלון יומיים לפני המסיבה הטרגית. "ישבנו ושיתפנו אחד את השני במוזיקה", סיפר יהל. "רונן היה איש של המוזיקה הזו. הוא חי את המסיבות. הוא היה מרקיד במות של עשרות אלפי אנשים".

בדרך למסיבה, דהאן פרסם סטורי באינסטגרם. "זו הולכת להיות מסיבה נהדרת", אמר. ואכן, בסרטון שפורסם מהמסיבה, ניתן לראות את דהאן ברגעיו האחרונים כשהוא מתקלט ומתקשר עם הקהל הנרגש, הרוקד לאורות הניאון הצבעוניים והמתחלפים.

ג'נט דהאן, אמו של הדי-ג'יי אמרה היום לחדשות 13 כי בנה לא היה מעורב בפלילים. "הוא לא פחד מכלום, היה לו ראש של מוזיקה, ראש נקי. הוא לא התעסק בשום דבר מסוכן", סיפרה.

בדבריה ביקשה ג'נט סיוע מהמדינה, ואמרה: "משרד החוץ, אשמח לעזרתכם. אני אלמנה וחסרת אונים. נודע לנו אתמול דרך התקשורת, אף אחד לא מסר לנו דבר. המשרה הגיעה בשלב מאוחר יותר ואישרה - איבדתי את הבן שלי".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190630-1059' autoplay='0' credit='' desc='אימו של רונן דהאן מספרת על בנה' kid='1_p1ru2hgb' duration='35'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"הצליח ברחבי העולם": הדי-ג'יי הישראלי רונן דהן נרצח במקסיקו

עריק ראשון מהעבודה: יאיא פינק הצטרף למפלגה של ברק

מיליונים מכספי המסים: נחשפה עלות שיפוץ ביתם של הארי ומייגן

ג'נט דהאן אמא של רונן התקליטן שנרצח במקסיקו
ג'נט דהאן אמא של רונן התקליטן שנרצח במקסיקו | צילום: חדשות 13

כמו כן, סיפרה ג'נט כי הייתה בקשר עם בנה עד ליום לפני שנרצח: "הוא אמר שהוא נוסע לאיזה עיירה לתקלט ושייצור איתי קשר משם. הוא התקשר אליי בכל יום. בפעם האחרונה אמר - 'זהו, יש לי פה עוד שתי מסיבות, ואני חוזר לארץ'. אתמול לא שמענו ממנו כל היום, אמרתי לעצמי שהוא בטח עסוק, הוא מתקלט. לא חשבתי, לא תיארתי לעצמי דבר כזה".

ג'נט סיפרה גם על משפחתו של בנה, ואמרה: "הוא התחתן בשבדיה ויש לו שני בנים. הוא התכוון לסיים את סיבוב ההופעות ולהצטרף אליהם - ואז לחזור".

אתמול, כזכור, הותר לפרסום כי רונן דהאן , נרצח בעת שתקלט במסיבה בעיר טיירה בלנקה שבמקסיקו. לפי דיווחים בכלי תקשורת מקסיקניים, הדי-ג'יי, בן 45 מאזור חיפה, נורה בשוגג כתוצאה מירי הקשור במלחמות הקרטלים במדינה. בירי נהרגו ככל הנראה ארבעה בני אדם נוספים, ונפצעו שישה. לפי דיווחים במקסיקו, הרשויות כבר החלו בתהליכים בין-לאומיים להעברת גופתו של ההרוג לארץ.

מוזיקה אלקטרונית
מוזיקה אלקטרונית | צילום: קולאז', צילום: יוסי מאמיה, עמרי סילבר

בתקשורת המקומית במקסיקו דווח כי באזור השעה 06:30 בבוקר נכנסו חמושים למסיבה בעיר טיירה בלנקה במדינת סן לואיס פוטוסי במטרה לשדוד את המארגנים. הם דרשו את הכספת, וכשסורבו פתחו בירי על כול הנוכחים.

אמילי בן חמו, בת דודתו של דהן, סיפרה אתמול: "הוא היה יוצר ואמן של מוזיקה אלקטרונית במשך המון שנים. הוא עבד בכל המסיבות הגדולות והידועות ביותר - ברזיל, יפן, מקסיקו. בכל מקום שיש בו מסיבות נחשבות. הוא התחיל מגיל מאוד צעיר, מגיל 16-17 הוא כבר היה בתחום".

"אתמול דיברנו בפעם האחרונה", שחזרה. "היום בבוקר אמא שלו דיברה איתו, שלשום היה לו יומולדת. הוא סיפר שהוא עוד מעט מגיע למסיבה. הוא מאוד נהנה מהעבודה שלו, מאוד אהב אותה. מאוד העריכו את המוזיקה שלו בארץ אבל המרכז היה בחו"ל. למרות שהוא מאוד הצליח בכל רחבי העולם הוא תמיד חלם לבוא לארץ ולהצליח פה".