ביהמ"ש באוסטרליה: טריווגו היטתה תוצאות חיפוש של מלונות

בית המשפט הפדרלי המקומי הרשיע את החברה, שגרמה למרבית המשתמשים להזמין חדרים באתרים על פי העמלה שקיבלה - ולא בהתאם למחיר הזול. הרשויות מעוניינות להטיל על טריווגו את הקנס המקסימלי

זמן צפייה: 02:53

מנוע החיפוש של מחירי הלינה טריווגו, אמור לעזור לנו להוזיל את עלות החופשה, אבל לפי בית משפט באוסטרליה, בחברה השוו בין מחירים בצורה לא הוגנת, וקידמו אתרים תמורת כסף, וכל זה על חשבון הצרכנים.

על פי פסיקת בית משפט פדרלי ביבשת, החברה הגרמנית היטתה את תוצאות החיפוש של מלונות ב-66% מהמקרים, וגרמה למשתמשים להזמין חדרים על פי העמלה שקיבלה. מומחי בית המשפט מצאו שטריווגו הטתה את תוצאות החיפוש לטובת האתרים ששילמו לה, גם אם הם אינם הזולים ביותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מח"ט באוגדת עזה לנהגים: "ערסים הם לא בני אדם – הם תופעת טבע"

"סעי או שאהרוג אותך": תושב לוד מואשם בשוד ודריסת שוטרים

שורדת גטו ורשה בביקורת על הממשלה: "יש ניצולי שואה עניים"

שלט טריווגו
שלט טריווגו

לפי הבדיקה, החברה השוותה את החדרים הבסיסיים המוצעים בהם להשכרה, לחדרים משודרגים במלונות אחרים. כך, הלקוח פגש מצג שווא, כשהוא רואה את טבלת השוואת המחירים. יתרה מכך, טריווגו על פי החשד הטעתה את הגולשים בשלל שיטות אחרות, כמו הצגה בירוק של המחירים היקרים יותר - באופן שעשוי לבלבל את העין מול האדום, שדווקא בו נצבעו המחירים הזולים.

כעת באוסטרליה, באופן שיכול להוות תקדים עולמי, מתכוונות הרשויות להטיל את הקנס המקסימלי על טריווגו, שעל הפסיקה ביבשת התחזתה לאתר שמסייע לצרכן, אבל בפועל מטעה אותו וגורף לכיסו רווחים בצורה בלתי הוגנת.