שורדת גטו ורשה בביקורת על הממשלה: "יש ניצולי שואה עניים"

דורה רוט, שהתארחה באחת מוועדות הכנסת לפני שש שנים והתפרצה על החברים בה, הביעה מורת רוח מההתנהלות כלפי הניצולים. "יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות, אבל צריך אדם שרוצה לעשות אותם"

זמן צפייה: 06:42

לקראת ציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ, ניצולת השואה מגטו ורשה דורה רוט סיפרה היום (שלישי) בריאיון לחדשות 13 כי היא כלל לא הוזמנה לטקס, ומתחה ביקורת רבה על התנהלות ממשלת ישראל כלפי ניצולי השואה. לדבריה, מאז שהתפרצה על חברי כנסת באחת הוועדות לפני כשש שנים, "לא השתנה שום דבר - עדיין יש ניצולי שואה עניים".

עוד אמרה רוט כי מאז שהגיעה לכנסת הדבר שהיה צריך להשתנות, אך לא קרה, הוא ש"הכמות הקטנטונת של ניצולי השואה היו צריכים לחיות ללא דאגה אם יש להם מספיק כסף, כדי לקנות אוכל". לטענתה, המצב שבו לניצולי שואה אין מה לאכול לא היה צריך לקרות, כי "כל שנה מגיע כסף מגרמניה - זה לא כסף מהמיסים שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

המחלה המסתורית בסין: עד כה אובחנו 291 מקרים של הנגיף

החורף בשיאו: שלג בהרי הצפון והמרכז, פתיתים ראשונים בי-ם

ניצולת השואה דורה רוט
ניצולת השואה דורה רוט | צילום: חדשות 13

רוט מתחה ביקורת גם על ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריה, הוא שאל אותה מה הוא יכול לעשות. "יש כל כך הרבה דברים, אבל צריכים בשביל זה צריך בן אדם שרוצה לעשות את זה, לא ראיתי את זה אצל ראש הממשלה", אמרה.

בנוסף על כך, רוט הביעה מורת רוח גם מהדור השני והשלישי לניצולי השואה, ואמרה כי "אין התעניינות, הרבה פעמים שמעתי כבר 'די כבר עם הסיפורים של השואה'. נכון שזה כואב, אבל אני בת 89 והכי צעירה פה בארץ. הצעירים צריכים לשמוע אותנו, מכיוון שאנחנו לא נהיה כאן עוד מעט".