ארה"ב: לפחות 11 הרוגים בתאונות שנגרמו בשל מזג האוויר הסוער

הסופות המשתוללות ברחבי המדינה הובילו לביטולן של יותר מאלף טיסות, שיבושים נרחבים בנמלי התעופה וניתוק של מאות אלפי בתים מחשמל. שירות מזג האוויר הלאומי: מיליונים חשופים לטורנדו

זמן צפייה: 00:19

לפחות 11 בני אדם נהרגו בסופות המשתוללות בימים אלה ברחבי ארצות הברית. הרוחות, השלג והגשמים הסוערים הובילו לשיבושים נרחבים בנמלי התעופה, יותר מאלף טיסות בוטלו ו-275 אלף בתי אב נותרו מנותקים מחשמל.

בלואיזיאנה, שניים נהרגו לאחר שהקרוואן שבו גרו נהרס ברוח, ואילו אחר מת כשעץ נפל על ביתו. בדאלאס, אדם נהרג כשהחליק עם מכונתיו בכביש החלק, ובאוקלהומה גבר טבע כשנתקע עם רכבו בכביש שהוצף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בריטניה: המלכה אליזבת' זימנה את הנסיך הארי ל"פגישת חירום"

דיווחים באיראן: שגריר בריטניה נעצר לכמה שעות במהלך ההפגנות

נתניהו נגד יועמ"ש הכנסת ורעייתו: "הם חושבים שאנחנו טיפשים?"

שלג כבד במרילנד, במהלך הסופה הגדולה שפקדה את החוף המזרחי של ארה''ב
שלג כבד במרילנד, במהלך הסופה הגדולה שפקדה את החוף המזרחי של ארה''ב | צילום: רויטרס

בנמלי התעופה נרשמו שיבושים נרחבים, וכאמור - כאלף טיסות, שרובן היו אמורות להמריא מנמל התעופה הבין-לאומי או'הייר שבשיקגו - בוטלו. שירות מזג האוויר הלאומי מסר כי יותר מ-18 מיליון בני אדם חשופים לסופת טורנדו מסוכנת או לגשמים שעלולים לגרום להצפות.

כידוע, גם בחלק אחר בכדור הארץ - באוסטרליה, מזג אוויר קיצוני ושריפות ענק הובילו למותם של 20 בני אדם. שם כבר הכריזו על מצב חירום, זאת לאחר שיותר מאלף בתים נשרפו כליל, כמו גם אלפי דונמים של חורש טבעי. יש גם לא מעט נעדרים שכוחות ההצלה הרבים סורקים אחריהם - תוך סיכון חייהם בעצמם.