82 אלף נדבקו: ארה"ב הפכה למדינה עם מקרי הקורונה הרבים בעולם

עם קרוב ל-14 אלף אזרחים שאובחנו ביממה האחרונה, הפכה המדינה למוקד הגדול ביותר של התפרצות המגפה. מניין המתים עד כה עומד על 1,177. טראמפ: "אנחנו חייבים לחזור, אנשים לא רוצים לחכות"

זמן צפייה: 02:55

מגפת הקורונה: ארצות הברית הפכה הערב (חמישי) למדינה עם מספר מקרי הקורונה המאומתים הגבוה ביותר בעולם, עם 81,996 נדבקים עד כה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לדברים ואמר: "אנחנו חייבים לחזור, זאת ארצות הברית של אמריקה. הם לא רוצים לשבת ולחכות, אני חושב שזה יקרה די מהר".

ביממה האחרונה נרשם זינוק במספר מקרי ההידבקות במדינה, עם 13,785 בני אדם נוספים שאובחנו ביממה האחרונה. מניין המתים עד כה עומד על 1,177, כש-150 מהם נוספו ביממה האחרונה.  ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלזיו, הודיע כי מניין המתים בעיר עומד עד כה על 281.

עוד הוסיף טראמפ ואמר: "דיברתי עם מנהיגי ה-G-20. התכנסנו וירטואלית מסביב לעולם כדי לדבר על המשבר שמדינות רבות מתמודדות איתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זינוק במניין המתים בספרד: יותר מ-500 בני אדם ביממה האחרונה

העולם נלחם בקורונה: חשש במדינות אסיה מגל שני של המחלה

"הריחוק קשה": הגננות שעוברות בין בתי הילדים – ומחבקות מרחוק

אנשים ממתינים בתור להיבדק למחלת נגיף הקורונה מחוץ למרכז בית חולים אלמהורסט בניו יורק, ארה''ב
אנשים ממתינים בתור להיבדק למחלת נגיף הקורונה מחוץ למרכז בית חולים אלמהורסט בניו יורק, ארה''ב | צילום: רויטרס

ברחבי העולם ממשיכות המדינות להיאבק במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. סין, שנמצאת במקום השני במניין הנדבקים, נמצאת במגמת האטה בקצב הנדבקים - עם 64 חולים חדשים בלבד ביממה האחרונה. סך מקרי ההידבקות במדינה עומד עד כה על 81,285. באיטליה, השלישית ברשימה, נוספו היום 6,203 מקרים. כך שמניין הנדבקים עומד עד כה על 80,589.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הודיע מוקדם יותר בעמוד הטוויטר שלו: "אם לא נכנסתם לבידוד של שבועיים אחרי שחזרתם לקנדה, אתם צפויים לקנסות או למאסר". בברזיל, שבה נדבקו 2,915 בני אדם עד כה, תועד היום מספר שיא במניין המתים - 20 בני אדם ביממה אחת. עד כה, מתו 77 במדינה.

צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב
צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב | צילום: רויטרס

בקוסטה ריקה עלה מספר הנדבקים היום ל-231, כש-30 מהם נוספו היום. מקרי המוות כתוצאה מהידבקות בנגיף בטורקיה עומד כעת על 75 - מדובר בעלייה של 16 מקרים ביממה. מספר החולים המאומתים עומד על 3,629.

מניין המתים בצרפת עומד עד כה על 1,969. בין המתים ביממה האחרונה בצרפת, גם נערה בת 16. מתוך 29,155 החולים בצרפת, 3,375 במצב קשה.