העולם נלחם בקורונה: חשש במדינות אסיה מגל שני של המחלה

ממשלת יפן, שרק לאחרונה חזתה פיחות במספר הנדבקים היומי, חוששת כעת מהתפשטות מחודשת של הנגיף. ראש הממשלה אבה מינה ועדת עבודה ממשלתית - שתאפשר לו להכריז מצב חירום לאומי

זמן צפייה: 02:25

יומיים לאחר שממשלת יפן הגיעה להחלטה הקשה והיקרה לדחות בשנה את המשחקים האולימפיים, מספר הנדבקים המאומתים החדש שמתפרסם היום ביפן מצביע על כך שנגיף קורונה הוא איום רציני שממנו טוקיו טרם הצליחה להתחמק.

שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, אמר בהצהרה לתקשורת: "מספר המקרים החדשים המקומיים עולה, בייחוד באזורים עירוניים. ישנה עלייה במספר החולים שבהם מקור ההדבקה אינו ברור".

בטוקיו דווח היום על 74 חולים וחולות חדשים בנגיף קורונה בשלושת הימים האחרונים, ובסך הכול 1,193 נשאים מאומתים ו-43 מתים. רק לפני שישה ימים הורה אבה למשרד החינוך, התרבות, הספורט, המדע והטכנולוגיה להתכונן לפתיחה מחודשת של בתי הספר. היום הגלגל הוחזר לאחור ותושבי טוקיו התבקשו לעבוד מהבית ולהימנע מנסיעות לא חיוניות אל מחוץ לעיר בסוף השבוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יפן והוועד האולימפי סיכמו: המשחקים האולימפיים נדחו ל-2021

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-2,693 – 46 מהם במצב קשה

בחינות בצל הקורונה: זהו לוח הבגרויות החדש

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

מיצוקי טאקאדה, תושב יפן, סיפר: "אני לא באמת נמנע ממשהו בגלל נגיף קורונה. בעיקרון החיים שלי לא השתנו אבל אני מנסה לשטוף ידיים, לגרגר ולהתחטא יותר מבדרך כלל".

הממשלה חוששת מהתפשטות רחבה של הנגיף. ראש הממשלה מינה ועדת עבודה ממשלתית שתאפשר לו להכריז על מצב חירום לאומי בשעת הצורך. עד שזה יקרה, הוכרז ביפן על צעדים שנראים שייכים לעבר רחוק וטוב יותר בהם המלצה לאזרחים להימנע מנסיעה לא חיונית לחו"ל ובידוד חובה לכל הנכנסים מהמזרח התיכון, דרום אסיה ואפריקה מסוף השבוע הקרוב.