לאחר ההצבעה בדואר ובקלפיות: מתי יגיעו תוצאות הבחירות בארה"ב?

בעוד ש-96 מיליון אמריקנים כבר הצביעו בהצבעה מוקדמת, התוצאות ממדינות המפתח צפויות להגיע רק ברביעי לפנות בוקר - ואילו בפנסילבניה, שבה 20 אלקטורים, התוצאות עשויות להגיע רק בעוד שבוע

זמן צפייה: 01:46

המרוץ לנשיאות ארה"ב: הסקרים אומנם מצביעים על יתרון למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן - אך זהות המנצח תתגלה רק בתום ספירת הקולות, והשאלה היא מתי זה יקרה - ומתי נדע מי נבחר לנשיאות?

בכל מדינה סופרים באופן אחרת, והשנה בגלל הקורונה - יש שיא בהצבעה המוקדמת, ובאמצעות הדואר. 96 מיליון אמריקנים כבר הצביעו - 66% מכלל המצביעים לפני ארבע שנים.

יש מדינות שבהן הקלפיות נסגרות בשעה 19:00 בערב לפי השעון המקומי בחוף המזרחי, ויש כאלה שב-20:00. לפי שעון ישראל, זה 02:00 ו-03:00 בלילה. התוצאות המעניינות ביותר מגיעות ממדינות המפתח. הראשונה שתיתן לנו תוצאות ראשוניות, כנראה לקראת השעה 05:00 בבוקר, תהיה פלורידה. סמוך אליה צפון קרוליינה - מדינה שאם ביידן ינצח בה, הוא כנראה יהיה הנשיא, שם צפויים 80% מהתוצאה כבר ב-03:00 לפנות בוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יועצו של ביידן: "מטוסי ה-F35 נועדו רק עבור ישראל במזה"ת"

אדלשטיין משיב לכ"ץ: "מי שדורש פתיחה פזיזה מוביל לאסון כלכלי"

שני הנסיינים הישראלים התחסנו לקורונה: "זו זכות גדולה"

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בפנסילבניה, המדינה החשובה כל כך שבה נמצאים 20 אלקטורים, העסק מסתבך. זה יכול לארוך שבוע, משום שהמדינה תספור קודם קולות מאותו יום ורק אז את הקולות שבדואר. המשמעות היא שבהתחלה ייתכן שהתוצאות יראו גל אדום בפנסילבניה, יותר רפובליקנים, כי הם יצביעו באותו יום.

באופן כללי, התוצאות כמעט בכל המקומות ייראו בהתחלה מוטות כנראה לטובת הרפובליקנים, כי המצביעים הדמוקרטים משתמשים יותר בדואר. לכן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עלול לנצל את הפערים האלה שבספירה, כדי להכריז שהוא ניצח, בלי לחכות לקולות האחרונים.