בית הנבחרים האמריקני אישר את המשך הליך ההדחה של הנשיא טראמפ

232 חברי קונגרס הצביעו בעד ההליך, שיכלול שימוע פומבי וחשיפת התמלילים של דיונים שהתבצעו מאחורי דלתיים סגורות. טראמפ: "ציד המכשפות הגדול בהיסטוריה האמריקנית נמשך"

זמן צפייה: 00:16

בית הנבחרים האמריקני אישר ברוב של 232 מול 196 קולות את המשך תהליך ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ, שיכלול שימוע פומבי וחשיפת התמלילים של הליכים שהתבצעו מאחורי דלתיים סגורות. עד כה, התקיימו תחקורים וגביית תצהירים מעדים בלי הצבעה פורמלית, אך הרפובליקנים סירבו להתייחס להליך כלגיטימי ללא הצבעה, ולכן הדמוקרטים העלו את החקירה להצבעה ראשונה פורמלית.

טראמפ כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "ציד המכשפות הגדול בהיסטוריה האמריקנית נמשך".

החקירה תתמקד בשיחתו של הנשיא טראמפ עם עמיתו האוקראיני ולדימיר זלנסקי לפני כשלושה חודשים, שבמהלכה הוא לכאורה ביקש מזלנסקי לחקור את יריבו מהמפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר, ואת בנו שהיה מנהל של חברת אנרגיה אוקראינית. טראמפ הכחיש בהזדמנויות רבות שעשה משהו רע, וקרא להליך ההדחה תרמית.

לכתבות נוספות בנושא >>

ברקע פרשת אוקראינה-גייט: שר האנרגיה של טראמפ פורש מתפקידו

"דיפלומט בכיר: טראמפ התנה סיוע כלכלי בחקירת בנו של ביידן"

פגישתם של נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בניו יורק
פגישתם של נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בניו יורק | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר שגריר ארצות הברית באוקראינה לשעבר, ביל טיילור, העיד בפני הקונגרס האמריקני כי הנשיא דונלד טראמפ השהה את הסיוע הכלכלי לאוקראינה בטרם שיחתו עם הנשיא זלנסקי. זאת, במטרה להפעיל עליו לחצים להצהיר כי יחקור את חברת הגז הטבעי בוריסימה, בה עבד האנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר ויריבו של טראמפ, ג'ו ביידן. כך דיווח אתר אקסיוס.

עדותו של טיילור, שהתבססה על שיחותיו עם השגריר לאיחוד האירופי, גורדון סונדלנד, ששמו נקשר בפרשה, למעשה מותחת קו ישיר בין הסיוע הכלכלי שאושר על ידי הקונגרס – לבין בקשתו של טראמפ לחקור את החברה בה היה מעורב ביידן. "אמרתי לסונדלנד שזה 'משוגע'", נכתב בתצהיר שכתב, והיה לידי אקסיוס. "האמנתי בזה אז ואני מאמין בזה היום".

הנשיא טראמפ הגיב לדיווח ואמר: "יום אחד, אם הדמוקרטים יזכו בנשיאות והרפובליקנים ישלטו בקונגרס אפילו ברוב צר, הם יוכלו להדיח את הנשיא בלי תהליך הוגן שמכבד את זכויותיו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "כל הרפובליקנים צריכים לזכור למה הם עדים: לינץ'! אבל אנחנו ננצח".

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

הבית הלבן הכחיש את הדיווח, ומסר: "הנשיא טראמפ לא עשה שום דבר פסול – מדובר בקמפיין מצד מחוקקים מהשמאל הקיצוני ובירוקרטים שמבקשים להכריז מלחמה על החוקה"

בסוף השבוע הודיע טראמפ כי שר האנרגיה האמריקני, ריק פרי, יעזוב את תפקידו עד סוף השנה – וזאת יום לפני המועד שבו פרי צריך למסור מסמכים הקשורים לפרשת אוקראינה גייט שהובילה להליך ההדחה נגד הנשיא.

טראמפ הדגיש כי הוא ידע במשך חודשים שפרי יתפטר וציין כי החליט על מינוי חדש: "ריק ואני דיברנו במשך שישה חודשים. למען האמת, חשבתי שהוא יעזוב מוקדם יותר. אבל יש לו תוכניות גדולות, הוא יצליח. יש לנו מחליף בשבילו, נודיע על כך בקרוב".